קניינית אופנה

לימודי קניינות אופנה כחלק מהתכנית לתואר בעיצוב אופנה

השתלבות מוצלחת בעולם האופנה בתור מעצבי אופנה ובתחומים נוספים, מצריכה שליטה במגוון רחב של כלים. למען מטרה זו מקיים המרכז האקדמי ויצ"ו חיפה תוכנית לימודי עיצוב אופנה מקיפים ומקצועיים, העוסקים בשלל תחומים תיאורטיים ויישומיים, לרבות לימודי קניינות אופנה. על התחומים השונים שנלמדים בתוכנית ועל מטרותיהם נרחיב במאמר הבא.

 

כמה מילים על קניינות אופנה

להיות קניינית אופנה – זהו חלומן של לא מעט נשים (וגם גברים), ובמסגרת לימודי עיצוב אופנה במרכז האקדמי שלנו ניתן מענה מקצועי גם לתחום זה. על קצה המזלג, קניינות אופנה היא תחום העוסק בקניות, כלומר בשופינג, אבל כמובן ברמה הרבה יותר גבוהה של מורכבות וידע, אשר מטרתו לאתר ולהביא את הדבר החם הבא. למעשה, בעולם האופנה ישנו ביקוש לא מבוטל לבעלי ידע מקצועי בתחום, עקב הצורך של החברות להציע את הטרנדים החמים ולמעשה לקבוע אותם עבור הציבור המקומי. הקניינית היא שתבחר את הקולקציות המעניקות לחברה ולמותג את המוניטין הרצוי, תוך התחשבות בקהל היעד, בין אם מדובר בקניינית כללית או בכזו המתמקדת בתחום מסוים. כמובן שלשם כך יש להיות בעל ידע וכישורים הולמים, למשל לדעת לבנות קולקציות, לארגן בצורה נכונה את היציאות לחו"ל, לעבוד מול מותגים ולהבין את חזונם, ליצור קשרים, להבין בשיווק ועוד. לנושאים אלו ונוספים נותן מענה קורס עיצוב אופנה רציני ומושקע.

 

תכנים נוספים בלימודי עיצוב אופנה

לימודי קניינות אופנה הם חלק אינטגרלי וחשוב מתוכנית עיצוב האופנה של המרכז האקדמי ויצ"ו חיפה. יחד עם זאת, הם בוודאי לא התחום היחיד. למעשה מדובר בתוכנית לימודים מקיפה החולשת על פני מגוון עשיר של נושאים. כך למשל, במהלך התוכנית משולב חומר תיאורטי נרחב הכולל את תולדות הלבוש ועוסק בסגנונות לבוש ברחבי תבל כמקור לרעיונות עיצוביים, תוך הבנה של השפעת התקופות על אופיו של הלבוש ויצירתו. כמו כן, הסטודנטים ילמדו מבוא לאומנות מודרנית הדן בתנועות וזרמים אומנותיים מרכזיים שהתפתחו עד סוף המאה התשע עשרה, ובדגש על הבנת רעיונות מנחים וגיבוש הקו האישי של אמנים שונים. דוגמא לקורס עיוני נוסף היא מבוא לאומנות המאה ה- 20, הדן בתנועות וזרמים מרכזיים במחצית הראשונה של המאה העשרים.

 

מטבע הדברים, במהלך הלימודים מושם דגש רב על מתן כלים יישומיים ופרקטיים. לדוגמא, הסטודנטים לומדים עיצוב בעזרת מחשב תוך הכרת השימוש במחשבים בכלל ובעיצוב האופנה בפרט. זאת על מנת לפתח יכולות של תכנון וביצוע פרויקטי עיצוב דו ממדי, קטלוגים, דפי אוויר, ציור ואיור אופנה, ועיצוב טקסטיל. עוד נושא חשוב הינו רישום תפיסת החלל, הכולל בין היתר את יסודות הרישום, תלת לעומת דו מימד, רישום אקדמי חופשי, פרופורציות, טיפוח חשיבה רישומית, צורות גיאומטריות, חיפוש צורני ועוד.

למידע נוסף על התואר בעיצוב האופנה בכלל ( במסגרתו נכללים לימודי קניינות אופנה בפרט), וכן לביצוע הרשמה, פנו אל המרכז האקדמי ויצ"ו חיפה בטלפונים 04-8562555 או 1800-770-990.