עיצוב סביבות למידה: עיצוב בשירות החינוך - אונה שגב

22/08/21

עיצוב נוכח בכל. במרחב הפרטי והציבורי. במרחבים פיזיים ובמרחבים מדומים (וירטואלים). עיצוב, לכן, נוכח גם במרחבי למידה ויש לו תפקיד משמעותי בתכנון שלהם: בעיצוב מרחבי למידה פיזיים (כיתות לימוד בבית הספר) ובעיצוב סביבות למידה חדשניות, המשלבות טכנולוגיות למידה מתקדמות, הפורצות את גבולות חדר הכיתה.

 

התכנית הייחודית לתואר שני שפותחה במרכז אקדמי ויצו חיפה מחברת בין עיצוב וחינוך, במטרה לקדם עיצוב מרחבי למידה חדשניים, העושים שימוש בידע ובכלים מתחומי התקשורת החזותית והארכיטקטורה, לרבות שימוש בטכנולוגיות למידה מתקדמות. החיבור בין עיצוב לחינוך בלימודי תואר שני הוא לכן המשך טבעי לכל מי שרואה בשילוב של חינוך ועיצוב פוטנציאל רב ליצירת שינוי של ממש במערכת החינוך.