למידה במרחב הגלוקו-וירטואלי המעוצב - פרופ' שמעון עמר

22/08/21

בעידן הנוכחי בו הלמידה האינטרדיסציפלינרית נוגעת בכל כך הרבה תחומי ידע מגוונים, טופחת על פנינו עובדה מוכחת וברורה: "אין יותר תוצרים תחרותיים מונו-דיסציפלינריים, ואף לו מולטי דיסציפלינריים". כל התוצרים הנמצאים בשימוש בחיינו היום יומיים, החל ממוצרי צריכה פשוטים והמשך בתוצרי למידה הנדרשים לצרכי התפתחות אישית או מקצועית, הפכו להיות תוצרים אינטר דיסציפלינריים. תוצרים אלה מתהווים ומתקיימים לסירוגין במרחב הפיזי לוקאלי, רובם מתניידים במרחב הגלובאלי, עם הזמן מרחב זה הפך להיות גם וירטואלי. 

 

הלוקאלי הפך לגלובאלי, הפיזי הפך לוירטואלי, והתוצרים, בעיקר אלה המיועדים ללמידה, להכשרה ולפיתוח אישי, הינם כיום גם גלובאלים, כבעלי תוכן וידע שהתפתח ברחבי העולם, שם הגיע לכלל יישום ומימוש, והם ממשיכים להתפתח כאן על מנת לקבל אפיון מקומי לוקאלי. על מנת לממש את יישומם ושימושם למרות מגבלות הזמן, המקום והמצב (מגיפות, אסונות טבע ועוד...) הם הפכו לוירטואלים: מכאן הם למעשה "גלוקו-וירטואלים".

 

מושג חדש אותו נחקור במסגרת התואר השני בעיצוב סביבה וחינוך. אנו נחקור לעומק את היבטיו, האדריכליים, עיצוביים, טכנולוגיים סביבתיים, חינוכיים וחברתיים. יחד במסגרת הקולגיאלית החדשה שיצרנו, נמציא את הסביבה העתידית אשר תציע מזור למערכת החינוך הכל כך פיזיקו-לוקאלית שלנו. מסגרת ייחודית זו תצעיד את המערכת אל שלהי המאה ה-21 , על מנת להפוך אותה למערכת חינוך תחרותית בשוק הגלובאלי.