כנס נשיאי וראשי המכללות האקדמיות לחינוך

חינוך חדשה
29/03/17

 

פרופ' דוד אלכסנדר, נשיא המכללה, אירח בחודש מרץ את הכנס השנתי של נשיאי וראשי המכללות האקדמיות לחינוך לכנס בנושא:

"הבניית זהות ארגונית במרחבים משתנים" 

 

לכנס הגיעו כמאה אורחים, בינהם נציגי הנהלת משרד החינוך, סיו"ר המל"ג , נשיאים וראשי המכללות לחינוך ונציגים מהמכללות.

 

בדברי הפתיחה , אמר פרופ' דוד אלכסנדר, נשיא המרכז האקדמי ויצו חיפה :

" המרכז האקדמי ויצו חיפה רכש זה מכבר מקום של כבוד בקרב המכללות האקדמיות לחינוך בשל ייחודיותו – בהיותו מוסד המשלב הכשרה של מצוינות מקצועית בתחומי העיצוב והארכיטקטורה עם מעורבות עמוקה בסוגיות מרכזיות העומדות על סדר יומם של חברה וחינוך בישראל. אף אחד משני העניינים הללו איננו בא על חשבון השני.
משך שנות דור השכלנו לרתום צעירות צעירים הנרשמים ללימודים אצלנו על מנת להתמחות במקצועות היצירה למחויבות חינוכית וקהילתית, ופירות המיזמים שלהם מעידים על כך למלוא אורך הדרך."

 

פרופ' דוד אלכסנדר מברך את באי הכנס

 

מושב הפתיחה, בהשתתפות מר איל רם – סמנכ"ל ומנהל המינהל, פרופ' רוני לידור – יו"ר רמ"א, נשיא המכללה האקדמית לחנ"ג ע"ש זינמן, מכון וינגייט וד"ר רבקה ודמני-שאומן – סגנית יו"ר מל"ג, עסק בנושא החם המעסיק את כל משתתפי הכנס : איחוד המכללות ומעברן לות"ת.

 

בהמשך הציגו סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה, מיזם חזותי, חוייתי וחינוכי אשר יוקם במהלך חודש מאי במוזיאון הותיקן ברומא ובמוזיאון היהודי בעיר, במסגרת תערוכה משותפת של שני המוזיאונים בנושא 'המנורה'.

 

בהמשך היום עסקו המושבים בהתפתחות ומגמות בזהויות של ארגונים, בתוכניות לימודים כביטוי לזהותם של מוסדות אקדמיים, ובקשר בין שקיפות ואחריות לבין אוטונומיה מוסדית בעולם רווי מידע.

המושב האחרון, אותו סיכם נח גרינפלד, מנהל אגף הכשרות עו"ה, עסק ברובו בנתוני הקבלה של סטודנטים הלומדים במכללות לחינוך ומשמעותם, ובנתוני ההשמה והמעבר להוראה.

 

 

פרופ' דוד אלכסנדר, ד"ר רבקה ודמני - שאומן, מר איל רם ,  פרופ' דוד זינדר, מר נח גרינפלד

 

 

לגלריית התמונות מהכנס