פרופ' שמעון עמר התמנה לנשיא המרכז האקדמי

פרופ' שמעון עמר נשיא המרכז האקדמי ויצו חיפה
15/10/18

פרופ' עמר נכנס השבוע לתפקידו כנשיא המרכז האקדמי, הוא מחליף את פרופ' דוד אלכסנדר, אשר עמד בראש המוסד משנת 2002 וסיים לאחרונה את תפקידו.

 

ועדת איתור בראשות מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, ד"ר שמשון שושני, בחנה את מועמדותם של עשרה פרופסורים אשר ראו עצמם מתאימים לתפקיד, ובסופו של תהליך הוועדה בחרה בפרופ' עמר.

 

פרופ' עמר הוא בעל תואר ד"ר במדעי החיים מהאוניברסיטה למדעים וטכנולוגיה בניס-סופיה אנטיפוליס, צרפת. משנת 2010 ועד לאחרונה כיהן כנשיא מכללת אוהלו לחינוך, למדעים ולספורט בקצרין, שם הוביל מהלכים להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21.

בין תפקידיו הקודמים: מנהל אסטרטגיה לפיתוח עובדים ומנהלים בחברת 'אינטל' העולמית, מנהל מה"ט, (המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית) ומנהל האגף להכשרה ופיתוח כח אדם במשרד העבודה והרווחה, מייסד וראש המחלקה לביוטכנולוגיה במכללת 'אורט בראודה' בכרמיאל.

 

פרופ' עמר:

" בעידן הנוכחי, לאחר עבודה ארוכת שנים בתחום מדעי החיים, בהייטק, ובהתאמת הכשרת המורים למאה ה-21, הדבר הנכון והטוב ביותר עבורי לעסוק בו כעת, הוא תחום העיצוב והאמנויות. אני מרגיש שאלה עיסוקים שיש להשקיע בהם ולהביא אליהם מהניסיון שנצבר בתחומים אחרים. עלינו להחזיר לצעירים בארץ, את הצד הרוחני אותו די איבדנו לאחרונה. כמכללה היחידה המובילה בתחומי הארכיטקטורה, התקשורת החזותית, העיצוב והניהול בשילוב הכשרת מורים בתחומים אלו, עלינו לאתגר ולהוביל את השינוי הנדרש במערכת החינוך על מנת לתת את המקום הראוי למקצועות כל כך חשובים ונחוצים לנפש האדם בסביבתו".