השקת הספר THE LAND OF SHDOWS

השקת הספר
17/01/17

 

 

 

THE LAND OF SHADOWS

The Memory of the Expulsion & Disappearance of the Jewish Community in Prekmurje

By Oto Luthar & martin Pogacar

 

THE LAND OF SHADOWS הוא ספר לימוד בנושא שואת יהודי סלובניה (של היום)  אשר נכתב בסלובניה  ותורגם לאנגלית, ומהווה חלק מתוכנית הלימודים בבתי ספר תיכוניים בסלובניה ובאירופה. לאחר הפצת המהדורה הראשונה של הספר חבר אחד המחברים, אוטו לות׳ר, ראש המכון למחקר היסטורי בלובליאנה - ZRZ SAZV,השייך לאוניברסיטת  SLOVENSKE AKADEMIJE  למחלקה לתקשורת חזותית בויצו חיפה והוחלט על שיתוף פעולה לעיצוב ועריכה מחודשים של הספר.

 

המהדורה הראשונה היתה למעשה חוברת שריכזה את המידע על גורלם של היהודים וכללה: חלק ראשון על גורל יהודי סלובניה וחלק שני סיפורה האישי של אריקה פורסט, הניצולה היחידה בסלובניה היום, אשר מהווה מקור בלתי נדלה של מידע על גורל יהודי האזור. אריקה פורסט עדיין בחיים וממשיכה לתת הרצאות בהן היא מספרת את סיפור הבריחה שלה, איך ניצלה ואיך חזרה לעיירת מולדתה במזרח סלובניה, לבית המשפחה אשר נספתה כולה. סיפורה המופלא היה לא ידוע והוחיה על ידי עריכה מחדש של קורותיה בעזרת איור התכנים והנפשתם.

 

 

ירון שין (Jewboy) ראש המחלקה לתקשורת חזותית, ומנחה הפרויקט:

"אחת המשימות הקשות שקיימות בהוראת השואה היא הפצת הידע והעובדות ההיסטוריות, מעבר לגבולות מדינת ישראל. האמצעי בו בחרנו בפרויקט זה מאפשר גישה קלה ונוחה לקהל יעד צעיר וסקרן. הספר עוצב מחדש מתוך מחשבה על צעירים, תלמידי בתי ספר תיכוניים באירופה, אשר יוכלו להתחבר לתכנים קשים וטעונים באמצעים טכנולוגיים המוכרים וזמינים עבורם.

מבחינה אקדמית – הסטודנטים שהשתתפו בפרויקט איירו, יצרו אנימציה, ערכו תוכן, עיצבו, התראיינו והשתתפו באופן פעיל בהפקת הסרט הדוקומנטרי שליווה את הפרויקט, ולבסוף פיקחו על הדפסת הספר כאן בארץ. תהליך זה ממחיש בבירור את אחת המגמות שהמחלקה שואפת אליהן, לקיים סטודיו עבודה רב תחומי הנותן שירותים ללקוחות אמיתיים" .

 

הספר המודפס חוזר לסלובניה להפצה בבתי ספר. בארץ יישארו עותקים בספרייה של המרכז האקדמי ויצו חיפה ובמחלקה לתקשורת חזותית.