אורזים ת'משכן

תאריך : 
חמישי, 24.05.2018 עד שבת, 28.07.2018
זמן : 
12:00
מיקום : 
גלריית הרוח הישראלית, אוניברסיטת חיפה
הוספה ליומן : 
אורזים תמשכן

אירוע פתיחה חגיגי : 31.5.18 בשעה 12:00

אוצרות: פרופ' שרון פוליאקין, בסיוע עופרי גיל

 

במסגרת שיתוף פעולה עם בית הספר לאמנויות של אוניברסיטת חיפה, סטודנטים משנה ד' מהמחלקה לתקשורת חזותית התבקשו לספר את סיפורו של המשכן לאמנויות של האוניברסיטה מנקודת מבטם האובייקטיבית כאורחיו.
הפרויקט 'אורזים ת'משכן' הוא מסע אודיו ויזואלי שנוצר במסגרת קורס ברודקאסט העוסק במושג מיתוג בתנועה, בהנחיית דוד אופנהיים וראש המחלקה ירון שין (Jewboy).

 

 

תוצרי הפרויקט, מיועדים לשמש את המשכן לאמנויות, על מגמותיו השונות, כאמצעי יח"צ ושיווק המספרים את סיפורו של המשכן באמצעים ויזואלים ייחודיים. עם סיום הקורס, הוגשו העבודות בפני כל ראשי המגמות וראש ביה"ס לאמנויות, פרופ' יובל שקד, והוחלט להציגן בתערוכה בחלל המשכן. העבודות עצמן נעות בין עיצוב, צילום ותיעוד ארכיטקטוני של המשכן והאנשים המאכלסים אותו. בנוסף לעבודות אנימציה תוצג בתערוכה גם עבודה אינטראקטיבית העושה שימוש במרחב הפיזי של המשכן. העבודות מאפיינות את חלל המשכן, את האווירה, את תנועת הלומדים במשכן, את הצלילים ואת רוח היצירה השורה בו.

 

הגר לב טוב מבודדת ביצירתה אינטראקציות אנושיות המתרחשות בחלל המשכן, במסדרונות, בגרמי המדרגות ובמעליות ומנתחת אותן בצורה גרפית גולמית ותמציתית.

 

עופרי גיל מנסחת 3 נקודות מבט על המשכן: חיצונית, פנימית ואינטימית. היא מנסה לתפוס את האווירה הייחודית, ללא נוכחות אנושית דרך זוויות אלו ובכך לספר סיפור בעל אופי ניתוחי על בית הספר לאומנויות.

 

תום בר גל מציג בחלל התערוכה עבודה אינטראקטיבית המצלמת בשידור חי את באי המשכן והופכת אותם, את תנועותיהם ואת האינטראקציה ביניהם לעבודות אמנות בפני עצמן.

 

עבודות נוספות מתבססות על הקלטות שנעשו בכיתות הלימוד ובחלל המשכן, על המבנה הארכיטקטוני הייחודי ועל תחומי הלימוד השונים הנלמדים במשכן.

 

ירון שין, ראש המחלקה לתקשורת חזותית:

״הפרויקט נוצר בשנה ד' במסגרת קורס ברודקאסט העוסק במתן כלים עיצוביים ואנימטיביים, בהבנה ופיתוח של קונספט המושתת על ציר זמן (מושן/וידיאו/אנימציה). הסטודנטים נדרשים להפקה מלאה של תוצרים אנימטיביים והקורס עצמו שם דגש על תכנים המתבססים על שיתופי פעולה חיצוניים. שיתופי פעולה אלו המאפשרים לסטודנטים התנסות אמיתית בחווית מעצב–לקוח, לקראת יציאתם מהמסגרת האקדמית לחיי העבודה".