Reflecting Art

תאריך : 
חמישי, 18.10.2018 עד שישי, 16.11.2018
שעות פתיחה : 
א'-ה' 10:00-18:00 ו' 10:00-13:00, שבת סגור
מיקום : 
הגלריה ע"ש מורל דרפלר
הוספה ליומן : 
עמרי קרן לפידות מציג תערוכת יחיד 'reflecting art' בגלרHית דרפלר ויצו חיפה

 

עמרי קרן לפידות, בוגר המחלקה לצילום, מציג עבודות שצילם במהלך השנים בתערוכות המוצגות בגלריות ובמוזיאונים בארץ ובעולם. ברוב הצילומים, ההשתקפות שלו נטמעת ברפרודוקציה ומערערת את המציאות. האם זהו תיעוד או יצירה בפני עצמה? תוך כדי תהליך נוספו שיקולים חדשים: היכן תופיע דמותו? איזה דיאלוג יווצר בינה לבין הדימוי המצולם? כיצד ואיך להתערב ביצירה אחרת של אמן או אמנית? 
 

אוצרת: ענת גטניו

 

לגלריית העבודות

 

 

על התערוכה: גוף העבודות החל בהיותו של קרן לפידות סטודנט מתוך צורך פונקציונלי לתעד ולשמור יצירות אמנות שראה בתערוכות לצרכי לימודים. הטלפון הנייד היה פתרון נגיש ויעיל הן כמצלמה והן כארכיון. בשלב מסוים הבחין קרן לפידות בהשתקפויות חוזרות ונשנות של דמותו בעבודות המצולמות. בהתחלה נראו אלה כהפרעה אך בהמשך הפכו למעין משחק בין דמותו, דמות הצלם, לבין האובייקט המצולם (יצירת אמנות כזו או אחרת). המצלמה (הטלפון הנייד) הפכה לאובייקט נוכח בכל אחת מן העבודות. בנקודה זו הפך התהליך מעניין פונקציונלי לתחביב משחקי, ובהמשך הצטבר והפך לגוף עבודות המתמשך עד היום.

העבודות המוצגות בתערוכה זו נבחרו מתוך מאות דימויים שהצטברו במהלך השנים והפכו למעין ארכיון מטופל ומעט פארודי של תולדות האמנות והצילום, דרך פרספקטיבה אישית של צורך אמנות מזירת אמנות פריפריאלית.

ברוב הצילומים, ההשתקפות נטמעת ברפרודוקציה ומערערת את המציאות. האם זהו תיעוד או יצירה בפני עצמה? תוך כדי תהליך נוספו שיקולים חדשים: היכן תופיע דמותו? איזה דיאלוג יווצר בינה לבין הדימוי המצולם? כיצד ואיך להתערב ביצירה אחרת של אמן או אמנית? 

ניכר בעבודות ששאלות אמנותיות הנוגעות לקומפוזיציה, אור וצבע נלקחו בחשבון במהלך הזמן כמו גם הפרספקטיבה של המרחב המשתקף אף הוא בתוך הדימוי המצולם. עמדת המתעד ועמדת היוצר נמהלות זו בזו, והפעם באופן גלוי ומוצהר.

 

עמרי קרן לפידות, בוגר בהצטיינות יתרה של המחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו חיפה. הציג בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות. השתתף בתכניות שהות אמן (רזידנסי) בגלריה 'האגף' בחיפה וב'רדליין' מעבדה לאמנות בבאר שבע. מתגורר בחצרים נשוי + 2 . מורה ומרצה לצילום במגוון מסגרות.

 

להורדת ההזמנה (PDF)

 

לגלריית העבודות