a part | דורון עובד

תאריך : 
שלישי, 19.02.2019 עד ראשון, 17.03.2019
שעות פתיחה : 
א'-ה' 10:00-18:00, ו' 10:00-13:00, שבת סגור
מיקום : 
הגלריה ע"ש מורל דרפלר
הוספה ליומן : 
תערוכת היחיד של דורון עובד 'a part'

 

דורון עובד, בוגרת המחלקה לצילום, מציגה בגלריה ע"ש מורל דרפלר דימויים שצולמו לאורך תקופה ארוכה ובמגוון רב של מקומות. אך לא המקום עצמו הוא זה שמהווה את המשמעות המרכזית המתקבלת מהאינטראקציה הייחודית של עובד עם מושא צילומיה. ברוב הדימויים של עובד אין התרחשויות  גדולות או רגעים דרמטיים, אלה הם רגעים שהשהיית המבט עליהם הופכת  אותם לבעליי ערך. נדמה שעובד מתבוננת במציאות החיצונית ומשתפת אותנו במציאות הפנימית שלה. 

 

אוצרת: תמר סצמסקי

 

לגלריית העבודות

 

 

על התערוכה:

ברוב הדימויים שמציגה עובד אין התרחשויות גדולות או רגעים דרמטיים, אלה הם רגעים שהשהיית המבט עליהם הופכת אותם לבעליי ערך. נדמה שעובד מתבוננת במציאות החיצונית ומשתפת אותנו במציאות הפנימית שלה. מראות מבחוץ משקפות את הפנים. זוהי עבודה אישית, למרות שאינה שייכת לז'אנר של הצילום האינטימי. עובד מצלמת כל דבר ושום דבר מיוחד והמציאות הממשית היא רק נקודת המוצא ללכידת אותם רגעים יומיומיים ופואטיים. נקודת מבטה האישית והייחודית על הדברים המוכרים ביותר, הופכת את הדימויים לדימויים אישיים של כל אחד מאיתנו, המוכר הופך למסקרן ואף לקסום.

עובד משוטטת  כתיירת, מעין זרה בסביבה מוכרת; דרך הצילום היא מעלה תהיות אודות אותו מבט חיצוני על משהו מוכר או מקומי.נדמה שהנרטיב המרכזי המורגש מצילומיה הוא הנרטיב של השיטוט והזיהוי, דבר שמעלה שאלות בדבר זרות ושייכות, מהות מול נראות. מבחינתה, הדברים הם אינם בהכרח איך או מה שהם נראים ובהתאם לכך גם התפקיד והתפקוד שלהם אינו בהכרח תואם את המהות שלו.

 

דורון עובד (ילידת ישראל, 1980). בוגרת המחלקה לצילום ומדיה, המרכז האקדמי ויצו חיפה, 2011; מציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ ובעולם; זוכת פרס מיתר למצוינות בצילום 2016; תערוכות יחיד: Thank you for your visit, וילה-גלריה לאמנות עכשווית (אוצרת:סאלי הפטל נווה); עבר קרוב, גלריה גבול, קיבוץ חניתה (אוצרת: ריטה כץ); The Untitled Album, פסטיבל הצילום הבינלאומי-פרס מיתר (אוצר: יאיר ברק).

 

להורדת ההזמנה (PDF)

לגלריית העבודות