גרפיקה ממוחשבת קורס

לימודי גרפיקה ממוחשבת כחלק מלימודי עיצוב גרפי

המרכז האקדמי ויצ"ו חיפה מציע תוכנית עשירה, מקיפה ומרתקת ללימודי עיצוב גרפי הנפרשת על פני שנתיים ולאורך שש מאות שעות אקדמיות. מדובר בתוכנית המעניקה לסטודנטים מגוון רחב של כלים רלוונטיים ועדכניים המאפשרים להם להשתלב בהצלחה במקומות העבודה, ולקדם את הביטוי וההתפתחות האישית. לימודי גרפיקה ממוחשבת מהווים כמובן חלק אינטגרלי של התוכנית, השמה דגש על טכנולוגיות מתקדמות שעימן עובדים המעצבים בימים אלו.

 

גרפיקה ממוחשבת בתוכנית הלימוד

לימודי גרפיקה ממוחשבת בעיצוב גרפי ניכרים בקשת רחבה של נושאים הנלמדים לאורך השנתיים בהן מתנהלת התוכנית. כך למשל, במהלך התוכנית ילמדו הסטודנטים מבוא לעיצוב וקטורי, וזאת באמצעות עיצוב גרפי באילוסטרייטור. מדובר בתוכנה של חברת אדובי שפותחה כבר לפני יותר משלושים וחמש שנים וכמובן עברה מאז שיפורים ושדרוגים משמעותיים. זוהי תוכנה המיועדת למק המאפשרת מרחב עשיר במיוחד של עיצובים ומבלי שיהיה צורך לעשות שימוש בתוכנות אחרות לעיצוב. בין היתר, ניתן לעצב בעזרתה בתלת מימד ולהכין גרפים וסמלילים, וזאת לפי השיטה הווקטורית המאפשרת לייצר אובייקטים קטנים ולהגדילם פי כמה וכמה מבלי שאיכות התמונה תיפגע ותהפוך למרוחה או מטושטשת. 

 

דוגמא נוספת לתחום הנלמד בתוכנית וקשור אל לימודי גרפיקה, היא עיבוד תמונה דיגיטלי באמצעות פוטושופ. בין היתר הסטודנטים ילמדו על מושגי היסוד של התוכנה, לבצע פקודות בסיסיות, להשתמש בכלי העריכה והציור, ליצור צורות ועצמים, לערוך ולתקן צבע על תמונות, לטפל בשכבות, וכן ילמדו על ערוצי צבע ושכבות העריכה, על אפקטים מתקדמים, מלל, סריקה נכונה, פילטרים וטכניקות עבודה מתקדמות. זאת בנוסף ללימוד של קיצורי דרך, יצירה של תמונות פנוראמה, התאמה של תמונה לתצוגה מהאינטרנט, PDF, מצגות וקבלת טיפים יעילים לעבודה שוטפת.

 

פוטושופ של אדובי היא מהתוכנות המובילות בתחומה בעולם, ומציעה מגוון עשיר של כלים ומאפיינים מתקדמים. כך למשל, בתוכנה זו ניתן להוסיף רמות שונות על השכבות במטרה לשנות תאורה וצבעים בתמונות. כמו כן, ניתן לשנות את האטימות של השכבות המייצרת אפקט שיקוף, המאפשר לראות שכבה דרך שכבה. בנוסף, בפוטושופ אפשר לבצע שורה ארוכה של פילטרים, כלומר אפקטים, כמו הוספת קרן שמש, עיוותים, טשטוש ועוד. על הכלים המרכזיים של התוכנה נמנים בין היתר כלי מריחה, חדות וטשטוש, כלי להחלפת צבעים, כלי לחותמת גומי, המברשת, כלי למעבר צבע, כלי מחיקה, כלי בחירה, מברשת ריפוי ועוד.

 

מלבד האמור לעיל, במסגרת התוכנית לעיצוב גרפי כוללים לימודי גרפיקה ממוחשבת קורס עיצוב אתרים ואפליקציות. בקורס זה לומדים הסטודנטים לתכנן ולעצב אתרים חכמים ואפליקציות, לרבות יסודות העיצוב לסביבות של מסכים בגדלים משתנים, עיצוב מוצאם ווב, תכנון ועיצוב של מוצרים אטרקטיביים ואינטראקטיביים, חוויית משמשת מניעה לפעולה וחיובית, ועוד. זאת בנוסף ללימודי אינדיזיין לרבות עבודה על חוברות רבות עמודים, עם כמויות מלל גדולות, עם סגנונות רבים של תמונות וטקסטים, דפי מוצרים יצירה של קבצי PDF, שילוב תמונות ואיורים בקבצי טקסט, הספה של קישורים וכפתורים, ועוד.

 

לימודי גרפיקה ממוחשבת - למי זה מתאים?

לימוד גרפיקה ממוחשבת מתבצע כיום כחלק מתואר ראשון בעיצוב גרפי ותקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה. מדובר בעולם תוכן מלהיב, קריאטיבי, אמנותי, טכנולוגי ומגוון להפליא, אשר מושך אליו סטודנטים רבים בשנים האחרונות ולא בכדי. מגוון ההזדמנויות התעסוקתיות בתחום פרקטי זה, גדל בהתמדה משנה לשנה ובפני בוגרי התואר והקורס כאחד - נפתחות מגוון דלתות לעיסוק במקצועות המאפשרים ביטוי עצמי בשלל דרכים יצירתיות וכלים טכנולוגיים מתקדמים. אם כל אלו מדברים אליכם - זהו ללא ספק, מסלול הלימודים האידיאלי עבורכם.

 

האם יש ביקוש למומחי גרפיקה ממוחשבת בישראל?

בעידן הטכנולוגי שבו אנו חיים, הביקוש למומחי גרפיקה ממוחשבת בארץ ובעולם, גדל בהתמדה. חלק בלתי מבוטל מן העלייה המתמדת בביקוש למומחי גרפיקה ממוחשבת ואנימציה, היא תוצר של השימוש הגדל בסמארטפונים ובאינטרנט ובנתח המשמעותי שאפיקי השיווק הדיגיטליים תופסים כיום מתוך כלל ערוצי הפרסום. כמובן, לא רק באתרי אינטרנט ובאפליקציות, אלא גם בטלוויזיה, בקולנוע ובתעשיית משחקי המחשב - הביקוש לאנימטורים טובים צומח באופן עקבי.

 

כמה זמן אורכים לימודי גרפיקה ואנימציה במרכז האקדמי ויצו חיפה?

אם אתם חולמים לעסוק למחייתכם בתחומי הגרפיקה הממוחשבת והאנימציה, הלימודים במסלול לתואר ראשון בעיצוב גרפי ותקשורת חזותית בויצו חיפה, הם האפשרות הראשונה המומלצת עבורכם. הלימודים במתכונת זו כוללים קורסים רלוונטיים בתחום האנימציה אשר במסגרתם נלמדים הן תכנים הנוגעים לתחום האנימציה הקלאסית והן מיומנויות הקשורות ספציפית באנימציה ממוחשבת, תוך שימוש בתוכנות תלת מימד או תוכנות לאנימציה דו מימדית. המסלול לתואר ראשון בעיצוב גרפי כולל ארבע שנות

 

הלימודים מקנים לסטודנט את המומחיות הנדרשת בתחום הגרפי לטובת יצירה של הפקות אנימציה באורך מלא - בין שמדובר על הפקת סרטי אנימציה או אנימציה למשחקי מחשב.
 

בנוסף, נכללים בלימודי הגרפיקה הממוחשבת גם תכנים הנוגעים לעיצוב אתרים ואפליקציות. במסגרת זו, ילמדו הסטודנטים על תכנון אתרי אינטרנט רספונסיביים ומוכווני חוויית משתמש ואפליקציות המבוססות על ממשקי משתמש חכמים, אטרקטיביים ואינטראקטיביים. בנוסף תילמד תוכנת אינדזיין (Indesign) ליצירת חוברות דיגיטליות מרובות עמודים, במגוון סגנונות עיצוביים יצירת מסמכי PDF, וכן הלאה.

 

באילו מקצועות משתלבים בוגרי התואר לעיצוב גרפי ?

בפני בוגרי התואר הראשון בתקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה, פתוחות מגוון הזדמנויות תעסוקתיות בעולמות הפרינט, האינטראקטיב או הפרסום המסורתי, העיתונות, ההוצאה לאור, הדיגיטל ועיצוב אתרי האינטרנט, עיצוב התוכנה, ההפקה, הטלוויזיה, הקולנוע, עיצוב המוצר ועוד. בנוסף, קיים ביקוש הולך וגדל כיום למעצבי חוויית משתמש או מומחים לעיצוב ממשקי משתמש (UI/UX). בנוסף לאלו, בפני בוגרי התואר הראשון לעיצוב גרפי במרכז האקדמי ויצו חיפה, פתוחה גם האפשרות להשתלב במשרות הוראה והדרכה בתחום העיצוב הגרפי והחזותי, מאחר ומדובר במסלול המשולב בו מקבלים תעודת הוראה.

 

מהם תנאי הקבלה של המחלקה לעיצוב גרפי במרכז האקדמי ויצו חיפה?

הקבלה ללימודי תואר ראשון בעיצוב גרפי ותקשורת חזותית בויצו חיפה, מותנית בעמידה במספר תנאים בסיסיים ובכלל זה ציוני בגרות ופסיכומטרי מעל לסף מסוים. זאת בנוסף למעבר ראיון אישי ומבחן מיון.

למידע נוסף על לימודי גרפיקה ממוחשבת, וכן לביצוע הרשמה, פנו אל המרכז האקדמי ויצ"ו חיפה בטלפונים 04-8562555 או 1800-770-990.