לימודי עיצוב טקסטיל

לימודי עיצוב טקסטיל במסגרת התואר לעיצוב אופנה

עולם האופנה ידוע בהיותו יצירתי ומאתגר, מרתק ומלהיב. על מנת להתחיל ולהשתלב בו ולהפוך את הכישורים והאהבה שלכם לעשייה מקצועית, יש לרכוש כלים ויכולות בתחום העיצוב והטכנולוגיה כאחד. בדיוק למען מטרה זו המרכז האקדמי ויצ"ו חיפה מציע תוכנית עיצוב אופנה, הכוללת גם לימודי עיצוב טקסטיל. מה כוללים לימודים אלו ואילו כלים הם מעניקים לכם? על כך נענה בשורות הבאות.

 

תוכנית לימודי עיצוב אופנה

אנו מציעים תוכנית לימודי עיצוב אופנה הנפרשת על פני 4 שנים וכוללת מרכיבים עיוניים ויישומיים מגוונים. כך למשל, מבחינה עיונית כוללים הלימודים שיעורים בתולדות האומנות, תולדות הלבוש, תולדות האופנה וכדומה, תוך התייחסות ליחסי גומלין עם כלכלה, פוליטיקה, תרבות ועוד. מבחינה יישומית, הסטודנטים רוכשים ארגז כלים נרחב שעוד יתואר בהמשך המאמר. כלים אלו מקנים הבנה טכנית של ביצוע בגדים והבנת מרכיביהם, ביחד עם שליטה בטכנולוגיות מתקדמות המהוות בסיס תעשיית האופנה. בין היתר, הכליים יירכשו במסגרת פרויקטים, תערוכות, בהכנת קולקציות, בסדנאות ובהכנה של תיק פורטפוליו, וכל זאת בליווי והנחייה של מעצבי אופנה מוכרים. חשוב להדגיש כי לימודי עיצוב טקסטיל משולבים בתוכנית זו ומיושמים בפרויקטים השונים של עיצוב האופנה. כך הולכים הסטודנטים ומגבשים בהדרגה את תפיסתם העיצובית, המאופיינת בסגנון אישי ומתבטאת ביכולת ביצועית ועיצובית גבוהה.

 

טקסטיל בלימודי עיצוב אופנה

כאמור, לימודי עיצוב טקסטיל מהווים חלק אינטגרלי מתוכנית עיצוב האופנה במרכז האקדמי ויצ"ו חיפה. כך למשל, הקורסים השונים יעסקו בעיצוב טקסטיל מבחינת פיתוח של רעיונות עיצוביים להדפסה בשיטת הדפס משי וכן יישומים שונים שלהם. כמו כן, השיעורים יעסקו בחומרים טקסטיליים, לרבות בסוגי החוטים והסיבים, בתכונות שלהם ודרכי ההפקה, וכן בדרכי הייצור והשימוש. תכנים אלו מצטרפים לרבים נוספים, למשל עיצוב בעזרת מחשב, תדמיתנות, בניית תיק מוצר, בניית קולקציות, עיצוב בסיסי בתלת מימד, אביזרים לבישים, פיתוח עסקי, טכנולוגיות תפירה, סטיילינג, איור אופנה, דיגום חופשי, מפרטים טכניים, פיתוח מותג אישי ועוד.

 

לצד השיעורים הללו, בין השנה השנייה לשלישית מבצעים הסטודנטים התנסות בת חודש רצוף בתעשיית האופנה. כמו כן, הם מגישים פרויקט גמר הכולל קולקציות של 5- 6 מערכות לבוש, המשקפות את הישגיהם וגישתם האישית. כפי שניתן להבין, במסגרת תוכנית הלימודים מושם דגש נרחב על הפן היישומי עם מגוון רחב של סדנאות ועבודות סטודיו. כך למשל, בסטודיו עיצוב אופנה מבצעים הסטודנטים פרויקטים מגוונים הקשורים לתעשיית האופנה, המשלבים את כל שלבי העיצוב, התכנון והביצוע של מערכות לבוש, שילובים בקולקציה והצגתם לביקורת. נושאי הפרויקטים משתנים מעת לעת ועשויים לכלול למשל בגדי ים, בגדי גברים, אופנה מחויטת, בגדי כלה, ועוד.

 

למידע נוסף על התואר לעיצוב אופנה, כמו גם על עיצוב טקסטיל במסגרת לימודי תעודה, ולביצוע הרשמה, פנו אל המרכז האקדמי ויצ"ו חיפה בטלפונים 04-8562555 או 1800-770-990.