לימודי אדריכלות - איפה לומדים עם תוצאות?

לימודי אדריכלות

למה ללמוד אדריכלות?

אדריכלות, הנקראת גם ארכיטקטורה הוא התחום העוסק בעיצוב ותכנון מבנים וחללי פנים. מדובר בתחום השואב הן מתחומי הנדסת הבניין ברובד התכנוני והן מתחומים אומנותיים יותר ברובד העיצובי.

לימודי אדריכלות הם אפשרות מצוינת לאיזון בין העולם המעשי לעולם הרגשי והיצירתי. רבים מאיתנו מעוניינים ללמוד תחום אשר ישלב כמה סוגי חשיבה ויאתגר אותנו בכמה כיוונים, ואדריכלות עושה בדיוק את זה. הלימודים מספקים עניין ואתגר ודורשים מיומנויות מגוונות. נדרש ללמוד מיומנויות מדויקות על מנת לדעת כיצד לתכנן בניין שניתן לבנות, ובה בעת נדרש חוש עיצובי ואסתטי על מנת לעצב אותו בהתאם לחזון וכביטוי אומנותי.

בנוסף, אדריכלות לימודים הם הבטחה לגב תעסוקתי יציב, משום שישנו ביקוש רב בשוק לאדריכלים מוכשרים ורעבים להצלחה. הלימודים משלבים קשת רחבה של תחומים, המאפשרים להתמקצע במגוון סוגי אדריכלות בהמשך ובמהלך הלימודים, ובכך דואגים לבוגרי אדריכלות לתעסוקה בתחום. ניתן להתמקצע באדריכלות סביבתית, אדריכלות ערים, אדריכלות ועיצוב פנים ועוד. כך, מדובר בתחום רחב מאוד, המספק עניין למגוון גדול של אנשים משלל סוגים ומשלל רקעים.

בלימודי אדריכלות, רוכשים למעשה את הכלים להשפיע על החיים של כולנו. הלימודים מקנים כלים להתמודדות עם הבעיות הכי בוערות של חיינו, ומאפשרים להכניס הרבה חזון אישי ונגיעה אומנותית ייחודית בעיצוב. בכך, הלימודים נותנים מקום רב לביטוי עצמי, ומהווים תחום רלוונטי מתמיד. מדובר בעיצוב המרחבים העירוניים בהם אנו חיים, הבניינים בהם אנו גרים והפארקים ומערכות האקלים המהווים את הלב הפועם של כל סביבה. בכך, ללמוד אדריכלות זה בעצם ללמוד על פתרון הבעיות של המחר, היום.

מה לומדים במסגרת לימודי אדריכלות?

במסגרת הלימודים, סטודנטים לאדריכלות לומדים בין היתר את ההיסטוריה ותולדות האדריכלות, היסטוריה של האומנות, גרפיקה וגרפיקה ממחושבת, מתמטיקה משלל סוגים, עיצוב, חומרים, מורפולוגיה, תכנון עירוני ועוד. בנוסף, כיום נכנסים יותר תכנים סביבתיים ולימודי אקלים כחלק מהתואר, להתאמת הלימודים לזמנים המודרניים ולאתגרים של ימינו. כמו כן, למתעניינים בתחום קיימות תוכניות התמחות ייחודיות לתחום האקלים ואדריכלות סביבה.

בלימודי אדריכלות לומדים ממגוון גדול של תחומים, המעשיר את הידע הכללי מעבר למקצוע. אין תחומים רבים אשר יכולים להתהדר במגוון כה גדול של נושאים כחלק מתוכנית הלימודים, ובמסגרת אדריכלות לכל קורס יש תכלית. בוגרי אדריכלות נכנסים לשוק העבודה כשהם אוחזים בידע רב ועשיר, וגם אם לבסוף מתמקצעים בתחום בתוך אדריכלות, רבים מדווחים שהידע הנרחב מסייע להם בעבודה היומיומית.

למה ללמוד אדריכלות במכללת ויצו?

במכללת ויצו ישנה מחלקה ותיקה לארכיטקטורה, והלימודים מועברים על ידי סגל מרצים מנוסה ומגוון. הדגש הוא על אדריכלות טוטאלית, המשלבת בין התכנון לבין היישום, החל משלב הרעיון ועד לביצוע בסופו.

הלימודים במכללת ויצו מיועדים לבעלי מחשבה יצירתית וחוש אומנותי, אך בה בעת גם לבעלי זיקה לתחומי המחקר והמדעים המדויקים. בוגרי המכללה יוצאים אל שוק העבודה כשהם מכירים את הסביבה בה הם חיים ומחזיקים בכלים אדריכליים מודרניים לצורך עשייה עכשווית ורלוונטית.

ניתן למצוא פרטים על מסלולי לימוד ותכנים באתר המכללה, או להתקשר בימי חול לקבלת פרטים נוספים ומענה ממזכירות המכללה או המחלקה לאדריכלות, בקישור הבא: https://www.wizodzn.ac.il/architecture%20and%20education.