איפה מומלץ ללמוד קולנוע

לימודי קולנוע- מה לומדים ולמי זה מתאים?

כולנו גדלנו על סרטים ועל טלויזיה. אין כמו החוויה של ללכת לבית הקולנוע ולצפות בסרט על מסך גדול ולחוות ביחד עם הגיבורים את כל ההרפתקאות שהם חווים. קולנוע יכול לרגש, להצחיק, להעביר מסר וללמד אותנו דבר או שניים על עצמנו ועל העולם. אך ליצור קולנוע זאת עבודה קשה יותר ממה שנדמה. תחום הקולנוע מורכב מתתי תחומים רבים שכדאי מאוד ללמוד אותם בכדי להעמיק את ההבנה הקולנועית ולהצליח ליצור סרטים ראויים. אם זה נשמע לכם מלהיב, לימודי קולנוע יכולים להתאים לכם. אז מה בעצם לומדים, איפה מומלץ ללמוד קולנוע ולמי זה עלול להתאים? יצאנו לבדוק.

 

תכנית הלימודים בלימודי קולנוע

בקולנוע יש ניסיון לחקות את החיים עצמם, ולכן תחום זה מורכב מהמון אלמנטים שונים.  בחרנו לסקור חלק מהקורסים שיהיו בתכנית הלימודים שלכם:

תולדות הקולנוע- הקולנוע הומצא אי שם בסוף המאה ה-19, ומאז הוא עבר שינויים והתפתחויות רבות. שיעורים אלה יסקרו נקודות ציון חשובות בהיסטוריה הקולנועית, מהקולנוע האילם, דרך הגל החדש הצרפתי, עד ימינו אנו.

תסריטאות ובימוי- אלו הן אבני היסוד של היצירה הקולנועית. בקורסים אלה תלמדו את הפורמט התסריטאי, שהוא שונה מפורמט של סיפור רגיל, ותלמדו איך בונים סיפור ועלילה דרך תבניות תסריטאיות. לצד הכתיבה התסריטאית תלמדו גם טכניקות בימוי בהן תוכלו להתנסות בעת צילום של התסריטים אותם כתבתם.

צילום ותאורה- לא משנה איזה סצנה מדהימה העמדתם, כדי שאנשים יוכלו לצפות בה אתם חייבים לתעד אותה. תחום הצילום טומן בתוכו דברים רבים שיש ללמוד, מהטכניקה והפונקציות של ציוד הצילום ועד תיאוריות צילום על העמדת קומפוזיציה ובניית פריים. כל זה מלווה בלימודים על סוגי תאורה שונים ואיך להעמיד גופי תאורה בכדי ליצור משמעויות נוספות בפריים.

עריכה- יש אמרה מפורסמת שטוענת שסרט כותבים שלוש פעמים: בזמן כתיבת התסריט, בזמן הצילומים ואחר כך- בחדר עריכה. אמירה זו היא נכונה ביותר מאחר וניתן לעשות שינויים רבים במבנה הסרט וכך גם במשמעות שלו בעת שעורכים את חומרי הגלם המצולמים. בשיעורים אלה תלמדו גם איך להשתמש בתוכנות העריכה השונות וגם איך לערוך את הסרט שלכם בצורה הנכונה לו ביותר.

למי מתאים ללמוד קולנוע?

קולנוע הוא צורת אומנות שמשלבת בתוכה המון סוגים שונים של יצירה, לכן לימודים קולנועיים יכולים להתאים למגוון רחב של אנשים. אנשים שנמשכים לצד הויזואלי של היצירה, אנשי המילה הכתובה, מוזיקאים, אנשי הפקה- קולנוע יכול להוות חלון הזדמנויות לכולם. אם יש לכם סיפור שאתם רוצים לספר ולהוציא אותו אל העולם הגדול, כדאי מאוד ללמוד קולנוע כדי שתוכלו ללמוד איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. אם היצירה בוערת בעורקיכם, אם יש לכם ראש פתוח ואתם מוכנים להתמסר ללימודים- קולנוע יכול להתאים לכם.

לימודי קולנוע במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה

אם אתם מחפשים מכללות מומלצות ללימוד קולנוע, אנו מציעים את המסלול לצילום ואמנויות המסך אצלנו, במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה. במחלקה צוות הוראה מקצועי ומערך קורסים מרתק ועשיר שיעמיק את הידע שלכם בתחום הקולנוע והצילום ויעניק לכם כלים ליצירה במסגרת הלימודים ובאופן עצמאי. המחלקה מצויידת בציוד צילום מתקדם כדי לאפשר לתלמידים להתנסות בקולנוע באופן איכותי ותואם לתעשייה בארץ. בנוסף, תחומי החינוך וההוראה נלמדים במהלך הלימודים כך שבסוף לימודיכם תוכלו ללמד צילום וקולנוע במוסדות השונים. אם זה נשמע לכם מעניין- אל תהססו לבקר באתר ולפנות אלינו בכל נושא. מצפים לראותכם!