איך ואיפה כדאי ומומלץ ללמוד אופנה? בית ספר למקצועות האופנה

לימודי עיצוב אופנה- איך, למה ואיפה?

רוב זמן ההתארגנות שלך בבוקר הולך על לבחור את הלוק הנכון? את מצפה בקוצר רוח לסיקורים של אירועים עתירי כוכבים כדי לראות מה הם החליטו ללבוש הפעם? יכול להיות שלימודי עיצוב אופנה הם הלימודים המתאימים לך! לבוש הוא כבר מזמן לא רק תחום פונקציונלי, מדובר בדרך משמעותית שבה ניתן לבטא את עצמנו. דרך הבחירות האופנתיות שלנו אנחנו יכולים להראות את האישיות שלנו כלפי חוץ ואף להעביר מסר לעולם. אם זה מרגש ומעניין אותך, לימודי עיצוב אופנה הם הדרך הטובה ביותר להיכנס ולהתמקצע בתחום. אז מה בעצם לומדים, איפה מומלץ ללמוד עיצוב אופנה ומדוע כדאי לבחור בלימודים בתחום הזה? יצאנו לבדוק ולענות על כל השאלות.

 

 

מדוע כדאי לי ללמוד עיצוב אופנה?

יש שלל סיבות מדוע כדאי לבחור לימוד עיצוב אופנה. אחת הסיבות היא שזאת דרך נהדרת לשלב בין יצירה אומנותית למוצר פרקטי. מה יותר טוב מאומנות מרגשת אותה ניתן גם ללבוש? הלימודים הללו יעניקו לכם כלים תיאורטיים ומעשיים ליצירת הבגדים שברצונכם לעצב, אם זה בתחום האומנותי ואם זה בתחום הטכני, וזאת בכדי שתוכלו לבטא את עצמכם מבחינה אומנותית באופן המוצלח ביותר.

עוד סיבה היא הרבגוניות של התחום. אופנה כיום לא מסתכמת רק במראה חיצוני. מדובר בעולם שמשקף דרכו את המציאות שלנו ואת התהליכים השונים שקורים בה מבחינה חברתית, היסטורית ותרבותית. לכן מדובר בתחום שניתן ללמוד ממנו המון דברים שהם לא רק עיצוב בגדים, מה שיכול להעשיר מאוד את הידע של התלמידים ולהיות שימושי גם בתחומי עיסוק אחרים. בנוסף, מדובר בתחום שמתפתח ומשתנה כל הזמן ולכן הוא תמיד יהיה רלוונטי להווה.

אז מה לומדים בעצם בלימודי אופנה?

אם תחליטו ללכת אל בית ספר למקצועות האופנה תוכלו ללמוד קורסים רבים ומעשירים שיעניקו לכם את הכלים הנדרשים לעיצוב אופנה, במטרה שבסוף הלימודים תצליחו לייצר לעצמכם טביעת אצבע ייחודית בבגדים שתבחרו לעצב. אז איך ללמוד עיצוב אופנה? הנה מספר תכנים שיועברו לכם במהלך הלימודים.

קורסי תולדות- כדי להמציא דברים בעצמכם, צריך קודם כל ללמוד מה עשו לפניכם. לכן קורסי תולדות האופנה ותולדות האומנות הם הכרחיים להתפתחות האישית שלכם. בקורסים אלה יסקרו את מעצבי האופנה הבולטים ואת עשייתם, את הדרך שבה תולדות האומנות הקלאסית והמודרנית משתלבים בתוך עולם האופנה, את המשמעות השונה שהייתה לבגדים לאורך ההיסטוריה ועוד.

רישום וציור- בכדי לתכנן את עיצוב הבגדים צריך להצליח לתווך בין המחשבה לבין הנייר. לכן קורסים שמתמקדים בפרקטיקת ציור ורישום הם חשובים לתהליך הלמידה.

קורסי עיצוב טקסטיל- בקורסים אלה יילמדו הפרקטיקות והתיאוריות השונות שנוגעות לעיצוב אופנה. יילמדו המאפיינים של החומרים השונים, תיאוריות צבע, סוגי בגדים וההבדל ביניהם.

קורסים מעשיים- בקורסים אלה ניתן יהיה לגעת בבדים השונים, לחוש את הטקסטורות ולהתחיל במלאכת עיצוב האופנה. יילמדו טכניקות של תפירה, טיפול בבדים ועוד. יינתן דגש על תהליך העיצוב כולו, משלב התחקיר, דרך הרישום ובניית לוחות צבעים ועד הוצאה לפועל של הבגד הגמור.

בדרך כלל, בסוף הלימודים התלמידים יעמידו תערוכה מאפס בכדי להתנסות בכל שלבי התהליך של יצירת קולקציה. לעיתים עם כל הקורסים ישולבו גם לימודי סטיילינג אופנה, מאחר ותחומים אלה באים יד ביד. בנוסף לכל הקורסים הנזכרים לעיל יהיו גם קורסים בתחומים מרחיבי דעת שרלוונטיים למקצוע, כגון תדמיתנות, תקשורת ועוד.

ללמוד עיצוב אופנה במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה

כשחושבים על איפה כדאי ללמוד עיצוב אופנה יש מוסדות רבים בארץ שיש לבחור מביניהם. מבין המסלולים השונים של מכללות מומלצות לעיצוב אופנה אנו מציעים את המסלול המקצועי שלנו במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה. אצלנו במהלך ארבע שנים תלמדו את כל מה שצריך בכדי להפוך אתכם למקצועיים בתחום. במהלך הלימודים יהיו התנסויות מעשיות בבתי אופנה ברחבי הארץ בכדי לחוות את העולם הזה מבפנים ולא רק לראות אותו מנקודת מבט תיאורטית.  בעת לימודי אופנה במרכז האקדמי יינתנו גם קורסים בהוראה מה שיקנה לסטודנטים תעודת הוראה בסוף הלימודים כך שיוכלו לעסוק בהוראת התחום הזה במוסדות השונים בארץ. נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה, באתר או בטלפון בשעות הפעילות. מצפים לראותכם!