לימודי תואר באדריכלות תנאי קבלה

לימודי אדריכלות תנאי קבלה מה הם?

תואר ראשון בלימודי אדריכלות

לפני שנדבר על הנושא של לימוד אדריכלות תנאי קבלה, נרחיב על עצם לימודי האדריכלות. במגוון רחב של מוסדות אקדמיים ברחבי הארץ ישנם חוגים ללימודי אדריכלות. לימודי האדריכלות נועדו לאדם שרוצה ללמוד ולהתמקצע בתחום עיצוב הפנים והאדריכלות. לאחר הלימודים יוכלו הלומדים להשתלב בשוק העבודה הרחב של האדריכלות, בתוך חברות גדולות, עסק עצמאי או משרדי אדריכלות שונים. השכר העתידי של תלמיד התואר באדריכלות יכול להשתנות מאוד בין תחומי העיסוק השונים, אך בכל מקרה מדובר במשך השנים בשכר טוב מאוד ביחס לשוק בישראל.
 


 

מבין המוסדות הרבים ללימודי אדריכלות בארץ, המומלץ ביותר הוא המרכז האקדמי ויצו בחיפה. התואר הראשון לאדריכלות במוסד זה נמשכים 5 שנים, ובתקופה זו מוכשרים הסטודנטים במגוון הכלים והידע הנצרכים לעבודתם בהמשך הדרך. הסטודנטים נחשפים לטווח רחב של מקצועות ותחומי ידע- טכנולוגיה, תכנון ועיצוב, עיצוב פנים, וכן תחומים נוספים המשיקים לעבודה בתור אדריכל. הלימודים כוללים גם הרבה תחומים מעשיים אשר מכשירים את הלומדים למשימות אשר יוטלו עליהן בעבודה אותה יבחרו בסיום הלימודים. שיאם של הלימודים הוא פרויקט הגמר אשר לו נדרשים תלמידי המקצוע.
 

לימודים אלו הינם לימודים מעניינים ופרקטיים, אשר אינם פשוטים כלל וכלל אך הם משתלמים לבסוף ומי שישלים אותם בהצלחה סולל לעצמו את הדרך להצלחה בתחום האדריכלות.

 

כיצד אני יודע שאני מתאים ללימודי אדריכלות?

לכל לימודים אקדמאיים ישנם תנאי קבלה, ועל כן ישנם גם תנאי קבלה לאדריכלות. אולם לפני שהאדם ניגש לבדוק את התאמתו לתנאי הקבלה של המקצוע, עליו לבדוק אם מקצוע זה מתאים לו. תנאי הקבלה נוגעים בשאלה האם האדם יוכל לעמוד ברף של הלימודים, אך השאלה החשובה יותר היא האם המקצוע מתאים לאדם ומעניין אותו, ושאלות אלו הן שאלות שצריך האדם לשאול את עצמו.
 

ישנם כמה מאפיינים אשר יתארו את סוג האדם אשר מתאימים לו לימודי האדריכלות. ראשית, תחום האדריכלות הוא תחום שדורש יצירתיות רבה. אולם מלבד הנטייה היצירתית, נדרשות בתחום זה גם יכולות טכניות גבוהות, כולל יכולת הבנה של נושאים מורכבים. במיוחד חשוב בתחום זה אהבת המקצוע, הנטייה האישית לתחום התכנון והבנייה.

 

תואר אדריכלות תנאי קבלה

לאחר שאדם בחר בלימודי האדריכלות, עליו לוודא שהוא עומד ברף של תנאי קבלה אדריכלות, דבר אשר הכרחי בשבילו לצורך התחלת הלימודים. כאשר מדברים על תואר באדריכלות תנאי קבלה, אפשר לחלק את העניין לשני חלקים- מבחני ידע כלליים, והתאמה אישית של הסטודנט. מבחינת רמת הידע, נדרש ממי שמעוניין ללמוד אדריכלות תעודת בגרות מלאה. בנוסף, נדרש מעבר של מבחן פסיכומטרי בציון של 540 לפחות, ציון גבוה אך אפשרי בהחלט למי שבעל מוטיבציה מספקת.
 

אולם מלבד רף הציונים שנדרש, ישנם גם תנאים שבאים לבדוק את התאמתו האישית של התלמיד אל לימודי האדריכלות. ראשית, על המועמד לשלוח תיק עבודות אישי אל מוסד הלימודים כדי לבחון האם הוא נמצא בנקודת פתיחה מתאימה ללימודים. לאחר מכן, ישנם מבחני מיון מותאמים ללימודי האדריכלות אשר גם אותם על המועמד לעבור. השלב הסופי בתנאי הקבלה הינו ראיון אישי של המועמד אל מול דמויות מתוך צוות הלימודים של המוסד, אשר בוחנים את ההתאמה הסופית של המועמד אל התואר. כאשר אנו מדברים על אדריכלות תנאי קבלה, התהליך הוא ארוך אך משתלם, ומי שרוצה זאת באמת ויש לו התאמה בסיסית לכך יוכל לעמול ולעמוד בתנאים הנדרשים.
 

כפי שפתחנו, אחד המוסדות המומלצים ביותר ללימודי תואר ראשון בלימודי אדריכלות הוא המרכז האקדמי ויצו בחיפה. המרכז האקדמי ויצו קיים ארבעים שנה, והוא בית לצעירים רבים אשר מעוניינים לרכוש יסודות ולהתפתח בתחומי העיצוב, מתוך שילוב בין יצירה חינוך ומעשה. בוגרי המוסד הינם מעצבים מגוונים, יצירתיים ומקצועיים אשר משתלבים בכל רחבי שוק העבודה בישראל ואף מובילים אותו. מוסד זה הוא בעל ניסיון רב בהוראת מקצועות העיצוב, ובראשם לימודי האדריכלות, וניסיון זה הוא הנותן לצוות שלו את היכולת לפתח בצורה הטובה ביותר את דור העתיד של המעצבים, בשילוב של מקצועיות עם יחס אישי וליווי מתאים לכל אחד ואחד. אם לימודי אדריכלות מעניינים אותך –המרכז האקדמי ויצו בחיפה הוא המקום המתאים בשבילך. תוכל לבחון את המסלולים השונים והפרטים באתר האינטרנט, או להתקשר לטלפון- 1800-770-990.