לימודי צילום דיגיטלי למתחילים

כל מה שצריך לדעת על לימוד צילום למתחילים

בעבר אנשים חלמו שניתן יהיה לשמר רגעים לנצח. בימינו, דבר זה הפך לאפשרי באמצעות הצילום. ניתן לצלם את החתונה שלכם, את הצעדים הראשונים של הילד שלכם, את החופשה האגדית בחוץ לארץ וכל חוויה נוספת שברצונכם לתעד ולשמור. לכן לא פלא שתחום הצילום הפך לפופולרי ביותר במהלך השנים. אבל בכדי להיות צלם לא מספיק ללחוץ על כפתור במצלמה- יש דברים רבים אותם יש ללמוד בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. אז מאיפה מתחילים ומה אפשר לעשות כדי ללמוד צילום למתחילים? יצאנו לבדוק ולספק לכם את כל התשובות!
 

ממה מורכב תחום הצילום?

תחום הצילום, שהומצא אי שם במאה ה-19 באמצעות הקאמרה אובסקורה, כולל בתוכו צילום סטילס, כלומר תמונות סטטיות, וגם צילום וידאו- של סרטים, אירועים ועוד. צילום נחשב לתחום אומנותי לכל דבר. בנוסף לתיעוד הרגע לצילום יש כוח רב בהעברת רגשות ומסרים. צילום מתבצע דרך מצלמות מקצועיות, מצלמות דיגיטליות, מצלמות פילם וגם דרך מכשירי הטלפון שלנו. בעת צילום יש חשיבות רבה לאור ולחלל בו מצלמים מאחר ומבחינה טכנית החשיפה לאור היא זו שיוצרת את התצלום. בעבר היו מפתחים תמונות מסרט פילם אבל כיום הן זמינות לנו באופן דיגיטלי. ידע מעמיק של של ההיסטוריה והתרבות של הצילום הכרחי להתפתחות האישית והמקצועית של הצלם/ת
 

איך אפשר להפוך לצלמים טובים יותר?

בכדי להפוך לצלמים טובים יותר צריך לקחת בחשבון גם את הפן האומנותי וגם את הפן הטכני, ולבחון איך ניתן ללמוד ולהשתפר בשניהם. יש כאלה שחושבים שאם קונים מצלמה מספיק איכותית היא תעשה את כל העבודה בשבילכם, אבל אין זה נכון. היד שלכם והעין שלכם חשובה אף יותר מהמצלמה. בעת צילום תמונה יש לבחור את מושא הצילום, את הרקע הנכון, את הקומפוזיציה (הדרך שבה העצמים השונים מתמקמים בתמונה), ואת הרגש שברצונכם להעביר בתצלום. לדוגמא, יש המון דברים לקחת בחשבון בעת צילום דמות- האם הדמות מביטה אל המצלמה או אל מקום אחר מחוץ לתמונה? האם רואים רק את פניה של הדמות או את כל גופה? האם היא עומדת במרכז התצלום או בצד? כל שאלה כזאת מייצרת תחושה ומשמעות אחרת, וככל שתהיו מודעים יותר לעיצוב האלמנטים השונים בתמונה כך תצלמו צילומים טובים יותר.
 

אלמנט חשוב מאוד הוא ההקשר – כלומר מה כבר נעשה בכל תחום בצילום ואיך עולם הצילום מתפתח ומתקדם בעולם כיום – הן בצד הטכני והן בצד התוכני.
 

בנוסף לתחום האומנותי, גם ההתמקצעות הטכנית חשובה ביותר. לכל פונקציה במצלמה יש השפעה על התוצר וצריך לדעת מה כל כפתור עושה. מבין המושגים שכדאי שתלמדו את משמעותם יש את הצמצם, תריס, ISO, אורך מוקד, עומק שדה ועוד רבים אחרים. אחרי שתבינו מה כל דבר עושה תוכלו ללמוד לשלוט בדיוק על הדרך שבה הצילומים שלכם ייראו.
 

הדרך הטובה ביותר להפוך לצלמים טובים יותר היא לבחור מוסד בו תלמדו לימודי צילום למתחילים. עם המורים הנכונים והקורסים המעשירים תוכלו להתמקצע בתחום ולרכוש את כל הכלים הנדרשים לכם בשביל להיות צלמים טובים.

 

ללמוד צילום במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה

במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה אנו מציעים מסלול בצילום ואמנויות והמסך, בו ניתן ללמוד גם אם אין לכם רקע קודם בצילום. במסלול יהיו קורסים שונים שיעמיקו בתיאוריות צילום וקולנוע וההיסטוריה שלהם, קורסים בהם יוענקו כלים וטכניקות פרקטיות לצילום וקורסים מעשיים שיהוו מקום להתנסויות השונות. המרכז האקדמי שלנו הוא בעל ניסיון רב וצוות הוראה משכמו ומעלה ועל כן זהו מקום טוב בו ניתן להתחיל לימוד צילום למתחילים.
 

 אם ברצונכם לשמוע פרטים נוספים על המסלול ניתן לפנות אלינו דרך האתר או בטלפון, ואנו נענה לכם בהקדם.