מה זה למידה מתוקשבת

למידה דיגיטלית מתוקשבת

החיים שלנו מלאים בטכנולוגיה בכל מקום שאליו נלך. רשת האינטרנט משמשת אותנו לתחומים רבים, החל מעבודה ועד להנאה ולפנאי. מגמה מסתמנת בשנים האחרונות היא אף לשלב את התחום הלימודי כאחת מהפונקציות של רשת האינטרנט.

מה זה למידה מתוקשבת

בעזרת המחשב, הנייד והטאבלט אנחנו נחשפים למגוון רב של תחומי ידע וכיום גם לצרכי לימוד. למידה דיגיטלית מתוקשבת היא למידה שנשענת באופן בלעדי על רשת האינטרנט וצוברת תאוצה במערכות לימוד מובילות בעולם.

הסטודנט של היום מבקש הנגשה נכונה ומתאימה עבורו של החומר הנלמד. שיטה לימודית זו נשענת כאמור על רשת האינטרנט שאליה הסטודנט הצעיר הממוצע כבר מורגל משימוש יום יומי בה. דוגמה טובה למעבר הנכון לשיטה זו הוא הצורך בשיטת הוראה מקוונת בעת הסגרים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. כולנו נוכחנו לראות שהשיטה המקוונת מוכיחה את עצמה ומאפשרת לימוד מרחוק ששמר על איכות הוראה ואתגר.

היתרונות של למידה דיגיטלית מתוקשבת

המגמה המסתמנת של מעבר ללמידה דיגיטלית מתוקשבת נשענת על ההנחה שהסטודנט של היום מעוניין בשיטה שתאתגר אותו ותוציא אותו מה"קופסה" של מסגרת הלימודית המסורתית שאליה התרגל ובה העביר את שנות לימודי החובה שלו במערכת החינוך.

הסטודנטים אם כן יכולים ללמוד מכל מקום וכמעט מכל מכשיר דיגיטלי שברשותם. מה עוד נותנת לנו השיטה? השיטה מאפשרת לסטודנט לפתח מיומנויות חדשות כגון התמצאות במרחבי הרשת והתמצאות במאגרי המידע העצומים שנמצאים בה. כך, אם בעבר הסטודנט היה צריך להתרוצץ בין מדפי הספריה - הרי שכיום עליו לדעת כיצד להתמצא במרחבי הרשת.

השיטה מאפשרת מעבר קל ונהיר בין מאגרי ידע עצומים בכל זמן ובכל מקום. חוש ההתמצאות, הסקרנות והפיתוח מתפתחים מאוד בשיטה זו, ויתרון נוסף של השיטה הוא הנגישות לעזרה. הסטודנטים יכולים לתקשר זה עם זה במהלך הלימודים ולהיעזר בזמן אמת עם חבריהם או עם המורים, ובכך להיעזר בסמכות מקצועית שתסייע להם. כך ניתן לעודד שיתופיות ועזרה הדדית ובמקביל להעלות את איכות הלימוד.

השיטה משתפת את התלמיד ולא מניחה שעליו להיות צרכן פסיבי של ידע. השיטה מעודדת שיתוף פעיל ויוצרת חוויה לימודית ייחודית וחדשנית.

יתרון נוסף שהלמידה הדיגיטלית מאפשרת היא מעבר בין סוגים שונים של הוראה. השיטה מציעה לימודים "לייב" וכן למידה מסרטונים מוקלטים, תרגילים שונים וכן הפניות למרחב רשת האינטרנט ללמידה עצמאית. בגיוון זה יש יתרון רב באשר הוא מאפשר לסטודנט לפתח סוגים שונים של חשיבה ומיומנויות שונות.

כבר במשך ארבעים שנים המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו בחיפה מושך סטודנטים צעירים שמחפשים מוסד ברמה הגבוהה ביותר שיכין אותם לעולם הפרקטיקה. המרכז האקדמי מוסמך להעניק תואר ראשון במספר תחומי לימוד: עיצוב גרפי; ארכיטקטורה; עיצוב אופנה; מדיה צילום וקולנוע; וניהול וכלכלה.

תוכנית הלימודים שלנו מבקשת להעמיד את הסטודנט במרכז ולייצר עבורו סביבת לימודים ידידותית שתגרה אצלו את יצר הסקרנות, היצירתיות והביקורת.

לקבלת מידע נוסף פנו ל-https://www.wizodzn.ac.il/about-us