סביבה לימודית חדשנית

איך בונים סביבה לימודית חדשנית

לרבים נדמה שעל אף היותה של ישראל מדינה כה מפותחת מבחינה טכנולוגית המקדשת את ערך החדשנות,בזירה הלימודית היא אינה מצליחה להתפתח באותו הקצב.

ניתן לראות דוגמא לכך בתכנון המרחב הלימודי ביומיום, כך שימקסם תוצאות ויביא לשדרוג ההישגים של כל תלמיד ותלמיד. מכאן עולה השאלה החשובה - מהי הדרך הנכונה ליצור סביבה לימודית חדשנית?

נדמה שה"מודל הקלאסי" לארגון סביבת הלימוד, הכולל את אותה כיתה מוכרת ואותה צורה לארגון של הכסאות, כבר לא מתאים. בשנים האחרונות עולה המודעות ביחס לצורך ליצור סביבה חדשנית שתתאים את עצמה לאופי המשתנה של המאה העשרים ואחת.

מה היעד אותו אנחנו מנסים להשיג?

השנים האחרונות לוו בהתפתחות טכנולוגית אדירה. אחת ההשפעות הבלתי נמנעות מכך היא הצורה שבה דור העתיד תופס את המציאות היומיומית. "הדור של היום אינו מה שהיה בזמננו" הוא מושג שגור וידוע בקרב כל דור, אך ייתכן שביחס לשנים האחרונות האמירה הזאת נכונה מתמיד.

הצעירים של היום גדלו בקצב אחר ואינם שואבים ידע אך ורק מהמודל הקלאסי של לימוד בכיתה. הם צורכים תכנים לימודיים בפלטפורמות שונות ומגוונות, החל מסרטונים ביוטיוב, פודקאסטים, טלוויזיה ואפילו בפייסבוק ובאינסטגרם. כנראה שהמודל הקלאסי אינו מתאים להם יותר וצריך להתאים את הסביבה הלימודית לאופן שבו הם חיים ומתנהלים.

הטכנולוגיות החדשות יצרו מודל חדש, לפיו התלמיד הוא שחקן מרכזי ופעיל בתהליך הלימוד ואיננו רק צרכן ידע פסיבי. לשם הגשמת יעד זה,  נדרשת התאמה שלהמרחב הלימודי כך שיאפשר לממש בצורה הטובה ביותר את המודל החדש.

איך עושים זאת?

שמים את הדגש על ניצול יעיל של המרחב הפיזי תוך מתן דגש לאינטראקציה חברתית. נבנה את המרחב הלימודי כך שייתן מענה יעיל לצרכי התלמידים. למשל, על ידי שימוש בשולחנות עגולים ולא בשולחנות מרובעים, מגדילים את רמת האינטראקציה. פעולה פשוטה זו מאפשרת לכל תלמיד להתרכז, להביע את עצמו ולחשוב בצורה הטובה ביותר.

במסגרת תוכנית הלימודים של התואר השני בעיצוב סביבה וחינוך תעברו קורסים אשר יקנו לכם ידע בארכיטקטורה, תקשורת חזותית, טכנולוגיה וחינוך ותרכשו כלים שיאפשרו לכם ליצור סביבה לימודית חדשנית ומפותחת.

במשך ארבעים שנה המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו בחיפה מושך סטודנטים צעירים שמחפשים מוסד איכותי שיאפשר להם לעבור הכשרה לעולם הפרקטיקה. המרכז האקדמי מוסמך להעניק תואר ראשון במספר תחומי לימוד: עיצוב גרפי; ארכיטקטורה; עיצוב אופנה; מדיה צילום וקולנוע; ניהול עסקי וכן תואר שני בעיצוב סביבה וחינוך.

תוכנית הלימודים במרכז האקדמי מבקשת להעמיד את הסטודנט במרכז ולאפשר לו סביבת לימודים ידידותית שתגרה אצלו את יצר הסקרנות, היצירתיות והביקורת.

לקבלת מידע נוסף פנו ל-https://www.wizodzn.ac.il/about-us