לימודי ארכיטקטורה בישראל

לימודי ארכיטקטורה

בישראל ישנם תחומי לימוד ועיסוק רבים אשר ניתן לבחור בהם, ואחר התחומים המעניינים והמועדפים הוא תחום הארכיטקטורה. בעזרת לימודי הארכיטקטורה יכול אדם להגיע אל מקצוע הארכיטקט הנחשק, ולהשפיע רבות על החברה בדרכים שונות. השילוב לאחר הלימוד בשוק העבודה מאפשר יכולת השפעה על העיצוב והתכנון של הערים, המבנים וכל כן דבר שקיים, וכך למצוא משמעות ואתגר במקום העבודה. כמו כן, ויש לציין זאת, לאחר צבירת ניסיון ומוניטין בתחום, ארכיטקט יכול להרוויח סכומים יפים מאוד הגבוהים מממוצע השכר במשק.

לימודי הארכיטקטורה הינם לימודים רציניים ומפרכים, אך הם משתלמים לבסוף ומכשירים את הלומד בצורה הטובה ביותר לביצוע מקצועו. בלימודים רוכש הלומד בסיס מקצועי במקצועות הריאליים השונים, וכן עוסק בתחומים שונים במקצוע האדריכלות, עיצוב הפנים, והתכנון. במשך תהליך הלימודים מפתח הלומד בעצמו את גישתו האישית אל התחום, ואת דרכו היצירתית בהתמודדות עם אתגרים ומשימות, וכך הוא מגיע מוכן אל שוק העבודה כדי להשתלב בו.

בחירת מוסד ללימודי ארכיטקטורה בישראל

תחילת המסע בתחום הארכיטקטורה הוא בבחירת מוסד מתאים ללימודי התואר הראשון, ובשביל כך יש לשקול כמה שיקולים. השאלה הראשונה והמרכזית ביותר היא הרמה של המקום – האם החוג לאדריכלות במוסד בו אני בוחר הוא מקצועי ומנוסה, האם המרצים בו הם מהטובים בתחום, מהו ביחס אל התלמידים בו וכן הלאה. מענה על שאלות אלו יכול לעזור מאוד כדי לבחור את המוסד המיטבי בו תוכל להתפתח בתחום. בנוסף לשאלות אלו, יש לבחון את ההתאמה של התלמיד עצמו אל המוסד ע"פ הסגנון שלו, מקום גדול או קטן, אוניברסיטה או מכללה.

 

ישנם מוסדות רבים בישראל ללימוד ארכיטקטורה, אך המועדף ביותר מבניהם הוא המוסד האקדמי ויצו בחיפה. במוסד זה, אשר קיים כבר 40 שנה ונמצאים בו מיטב המרצים, ישנו חוג איכותי מאוד של ארכיטקטורה. בחוג זה ישנו שילוב מוצלח בין רמה מקצועית גבוהה ומצוינות, לבין יצירתיות וחופש מחשבה אצל התלמיד שיאפשרו לו להתמודד בהצלחה עם האתגרים שהמקצוע טומן לו. במסלול לתואר ראשון בארכיטקטורה בויצו יש גם לימודים של תואר בחינוך ותעודת הוראה, וזאת כדי שהלומד יסיים את לימודיו עם אופק מקצועי רחב ויוכל לבחור את המשך עתידו המקצועי. הלימודים במוסד הינם ברמה גבוהה ובוגרי המוסד משתלבים בדרגים הגבוהים של תחום הארכיטקטורה בארץ. לכן אם אתה מתגורר מעוניין בלימודי ארכיטקטורה, צור קשר עם המרכז האקדמי ויצו בעזרת לחיצה על הקישור, או בעזרת חיוג למספר הטלפון- 1800-770-990 כדי לקבל פרטים נוספים.