לימודי אדריכלות תואר ראשון תנאי קבלה

תנאי קבלה לתואר ראשון באדריכלות

תואר ראשון בלימודי אדריכלות

אחד מתחומי הלימודים והעיסוק הרחבים והמעניינים שקיימים כיום בשוק הוא לימודי האדריכלות. נתחיל מהסבר קצר על לימודים אלו, לאחר מכן נרחיב על הלימודים הנלמדים בתואר הראשון, ונמשיך בתנאי הקבלה ללימודים אלו.

לימודי האדריכלות הם לימודים בתחומי עיצוב הפנים והאדריכלות, אשר במהלכם רוכש הלומד ידע רחב בתחומים אלו, ובסיומם הוא יכול לעסוק בתחום האדריכלות ובתחומים מקבילים. לימודים אלו הינם לימודים אקדמאיים ברמה גבוהה, ועל כן הם דורשים מוכנות להשקעה בלימודים, הן בתחומים ריאליים והן בתחומים יצירתיים. העיסוק אחרי הלימודים הוא מגוון- אדריכל בחברות, משרד אדריכלות, או הקמת עסק עצמאי, כאשר השכר יכול להגיע עם צבירת הניסיון לשכר גבוה וטוב ביחס למשק.

התואר הראשון באדריכלות הוא השלב הראשון בכניסה לעולם האדריכלות, ובו לומדים את היסודות של המקצועות הריאליים אשר מהווים בסיס למקצוע, וכן מפתחים גישה אישית-יצירתית לתחום ולומדים כיצד להפוך את הרעיונות למעשה.

תואר ראשון באדריכלות תנאי קבלה

אז כמו לכל מקצוע אחר, יש גם ללימודי אדריכלות תואר ראשון תנאי קבלה. תנאי הקבלה במקצוע האדריכלות בנויים מכמה שלבים.

ראשית, בודק המוסד הלימודי את רמת הידע ויכולת הלמידה של המועמד, בעזרת דרישת רף של תעודת בגרות מלאה וציון של לפחות 540 במבחן הפסיכומטרי. זהו ציון גבוה, אך הוא רף שרבים יכולים להגיע אליו בעזרת השקעה ומאמצים. השלב הבא במיון הוא שליחת תיק עבודות אישי אל מוסד הלימודים, אשר בעזרתו בודק המוסד את ההתאמה של המועמד אל מקצוע האדריכלות ספציפית ואת זיקתו של המועמד לתחום.

תלמיד אשר התרשמו מתיק העבודות שלו יזומן ליום של מבחני מיון המותאמים ללימודי האדריכלות ובוחנים את התאמת התלמיד למקצוע. השלב הסופי בתהליך הינו ראיון אישי אשר בו התלמיד עומד מול אנשים מצוות הלימודים של המוסד האקדמי והם בוחנים בצורה סופית האם הוא מתאים ללימודים. לאחר מעבר הריאיון בהצלחה מוזמן המועמד להתחיל את התואר בשנת הלימודים הקרובה.

נראה אם כן שתהליך הקבלה לתואר ארוך ומפרך, אך למעשה מי שהתעניין עד עכשיו בלימודי האדריכלות ורואה אותם כמתאימים לו יוכל בעזרת מאמץ והכנה ראויה לעבור תהליך זה ולהתחיל את לימודיו.

 

כיצד לבחור מוסד לימודים

אם כן, דיברנו על לימודי אדריכלות תואר ראשון תנאי קבלה, אך עדיין נותרה השאלה – כיצד לבחור את מוסד הלימודים בשביל לימודים אלו.

ישנם שיקולים שונים בבחירת מוסד לימודים לתואר ראשון. ראשית, יש לבחון את המיקום של המוסד ואת האופי שלו, האם מדובר באוניברסיטה או מכללה, מה גודל המקום והכיתות ועוד. לאחר מכן יש לבחון את הרצינות והמקצועיות של המוסד בחוג הלימודים הנדרש, דבר אשר ייבחן בניסיון, בהיקף הלימודים, וברמה של הבוגרים היוצאים מן המוסד. כמו כן יש לראות שהמוסד הנבחר לומד בצורה המתאימה אל שק העבודה ודור העתיד, כך שהלומד בסוף לימודיו יוכל להשתלב בתחום בצורה מיטבית.

לפי כל השיקולים שמנינו כעת, המקום המומלץ ביותר ללימודי תואר ראשון באדריכלות הוא החוג לאדריכלות במרכז האקדמי ויצו בחיפה. המרכז האקדמי ויצו קיים כבר קרוב לארבעים שנה, ומאז הקמתו הוא מהווה מוסד לימודים מוצלח המפתח צעירים רבים המעוניינים להתמקצע בתחומי העיצוב. דרכו של המוסד היא של שילוב יצירה ומעשה, דרך לימודים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר, תוך התמקדות בשוק העבודה העכשווי והתמודדות עם אתגרי דור העתיד אליו מוכוונים בוגרי הלימודים. צוות המוסד מקצועי ומנוסה, והוא נותן יחס אישי לכל תלמיד כדי שזה יוכל להשלים את לימודיו בהצלחה ובצורה הטובה ביותר. לכן אם לימודי אדריכלות זה הכיוון שלך – צור קשר עם המרכז האקדמי ויצו בעזרת לחיצה על הקישור, או בעזרת חיוג למספר הטלפון- 1800-770-990 כדי לקבל פרטים נוספים.