לימודי תואר ראשון עיצוב אופנה

לימודי תואר ראשון עיצוב אופנה

אם תהיתם איפה כדאי ללמוד עיצוב אופנה ואיך להיות מעצבי אופנה מקצועיים, ודאי תשמחו לגלות כי במחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה, קיים מסלול ייעודי בן ארבע שנים, להכשרת דור מעצבי האופנה של העתיד. המסלול מעודד את הסטודנטים לפיתוח חשיבה יצירתית, לצד מיומנויות מקצועיות חיוניות להצלחה בתעשיית האופנה. אלו מסייעים לבוגרי המסלול להשתלב בתפקידי מפתח בעולמות האופנה כמו גם כמרצים במסגרות להכשרת מעצבי אופנה ואמנים.

 

איפה מומלץ ללמוד עיצוב אופנה בשנת 2023?

אם אתם מתלבטים איפה ללמוד עיצוב אופנה, המסלול האקדמי לעיצוב אופנה בויצו חיפה הוא בין המסלולים המקיפים והמובילים בישראל להכשרת מעצבי ומעצבות אופנה פורצי דרך בתחומם. הסטודנטים במסלול מקבלים כלים למימוש מיטבי של כשרונם וכישוריהם, תוך רכישת יכולת לזיהוי מגמות עכשוויות ובינלאומיות בתעשיית הביגוד לצד שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים. בנוסף למעצבי אופנה, מכשירה המחלקה לעיצוב אופנה בויצו חיפה את הסטודנטים לעיסוק בתפקידי ניהול בענף האופנה, כדוגמת שיווק אופנה וקניינות, וכן בתפקידי הוראה במסגרות אקדמיות להכשרת מעצבים או במגמות אמנות במוסדות חינוך שונים.

למידע נוסף על דרישות הקבלה למסלול ללימודי תואר ראשון בעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה - לחצו כאן.

על המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה

השאלה איפה ללמוד עיצוב אופנה אינה הסוגיה היחידה שיש לתת עליה את הדעת בהקשר להכשרה בתחום הטקסטיל. לא פחות מסוגיית ה"איפה", חשוב גם לדעת איך ללמוד עיצוב אופנה בצורה נכונה. במחלקה לעיצוב אופנה מרכז האקדמי ויצו חיפה, הבינו זה מכבר כי נדרשת הכשרה רב תחומית על מנת לאפשר לסטודנטים לגבש טביעת עין ייחודית משלהם ותפיסה עיצובית שיש בה אמירה אינדיבידואלית ומובחנת. לכן במסגרת תוכנית הלימודים במחלקה, נחשפים הסטודנטים לא רק לידע תיאורטי אלא גם להתנסויות מעשיות שנועדו להעשיר את ארסנל הכלים שלהם ולאפשר להם "ללכלך את הידיים" ולחוות את תחום העיצוב גם כביצועיסטים.

עם ההתנסויות היישומיות הללו ניתן למנות תערוכות, סדנאות מיוחדות, פרויקטים ברמות משתנות, השתתפות בהכנת קולקציות עבור תצוגות אופנה וליווי ביצירת תיק עבודות בהנחייתם של מעצבי אופנה מובילים ובעלי שם.

מה לומדים במסגרת לימודי B.Ed.Des בעיצוב אופנה?

במסגרת התוכנית ללימודי תואר ראשון עיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה, המכללה לעיצוב אופנה המתקדמת בישראל, נלמדים התכנים הבאים:

תכנים עיוניים

עולמות התוכן שאליהם נחשפים הסטודנטים בתוכנית ללימודי עיצוב אופנה, הם רבים ומגוונים ומכסים מנעד רחב של נושאים, החל מקורסים בתולדות האמנות, דרך קורסים העוסקים בתולדות תעשיית הביגוד ועד שיעורים העוסקים בסקירת יחסי הגומלין שבין תחום האופנה לבין תהליכים חברתיים, פוליטיים, כלכליים ותרבותיים. זהו בסיס הידע שמקנה לסטודנט יכולת לזיהוי טרנדים צרכניים ולפתח תוצרים שיספקו מענה מדויק לצרכים ומאוויים חברתיים עכשוויים.

תכנים מעשיים

בצד הידע התיאורטי המוקנה לתלמידי המסלול בתחום האמנות והאופנה, נלמדים גם קורסים פרקטיים יותר כדוגמת עיצוב טקסטיל, ציור, איור אופנה, רישום, עיצוב ממוחשב באמצעות כלים ייעודיים (פוטושופ, אילוסטרייטור וכדומה) וטכנולוגיית תפירה, המאפשרים לסטודנט - כל אחד כשלעצמו, לתרגם את החזון העיצובי שלו לתוצר מוחשי וכך בעצם כל סטודנט יילמד איך להיות מעצב אופנה מקצועי ויימצא את האני הפנימי שלו.

הזדמנות להתנסות בפרויקטים ייחודיים בתחום עיצוב הטקסטיל

המסלול האקדמי למעצבי אופנה בויצו חיפה, מעמיד לרשות הסטודנטים שלל הזדמנות להתמחות בעיצוב טקסטיל מקצועי על ידי השתתפות פעילה בפרויקטי עיצוב בתעשיית האופנה. לדוגמה:

·        ניהול תצוגת אופנה

מדובר בפרויקט שבו משתפים פעולה סטודנטים במחלקה לעיצוב אופנה מכל השנים, כאשר כל שנתון אחראי לניהול היבטים מסוימים הכרוכים בהוצאת המיצג אל הפועל.

·        תקופת סטאז'

סטודנטים בשנתם השלישית או הרביעית, מופנים להתנסות מעשית בת 4 שבועות ברצף בענף האופנה, כחלק מדרישות הסף לקבלת התואר.

·        פרויקט סיום

בשנה ד' נדרשים הסטודנטים במסלול לעצב קולקציה המונה 5 מערכות ביגוד, שיביאו לכלל ביטוי את הסגנון העיצובי הייחודי להם ואת המיומנויות העיצוביות והטכניות שרכשו במהלך התואר.

·        תערוכת גמר

את פרויקט הגמר הנ"ל נדרשים הסטודנטים להציג במסגרת תערוכת סיום המתקיימת בסוף תקופת לימודיהם במתכונת הנקבעת על ידי הנהלת המחלקה.

כל אלו תורמים למינוף יכולותיהם של תלמידי המסלול ולמיקסום יכולת הביצוע הטכנולוגית שלהם, ומכינים אותם להשתלב בהצלחה בחברות האופנה המובילות במשק או כמדריכים במסלולים היוקרתיים ביותר להכשרת מעצבים.

פנו אלינו לעוד פרטים על לימודי עיצוב אופנה

גם אחרי השורות האלו, אנו בטוחים שיש לכם עוד הרבה שאלות. אולי תרצו לדעת איפה ללמוד עיצוב אופנה ואיזה מסלול הוא הכי מתאים לכם, האם המכללה לעיצוב אופנה שלנו היא באמת הבחירה הנכונה, או מהי האווירה בקמפוס. הצוות שלנו ישמח לעמוד לרשותכם ולספר עוד על איך להיות מעצבת אופנה (או איך להיות מעצב אופנה), ובכלל על הלימודים והתנאים של המכללה לאופנה שלנו.

אז אם אתם מעוניינים לדעת עוד על לימודי עיצוב אופנה מומלץ ליצור קשר כבר כעת עם צוות יועצי הלימודים של המרכז האקדמי ויצו חיפה, המכללה לאופנה המובילה בישראל, ולקבל את מלוא הפרטים על המסלול ותנאי הקבלה. ליצירת קשר טלפוני, חייגו:  1-800-770-990. או פנו אלינו באמצעות המייל: info@wizodzn.ac.il