טכנולוגיות למידה תואר שני

תחום טכנולוגיות למידה במסגרת לימודי תואר שני

ההתקדמות הטכנולוגית נותנת את אותותיה במגוון רחב של תחומים, לרבות התחום הלימודי והאקדמי. עם הקשיים שהביאה איתה מגיפת הקורונה, כולנו למדנו להכיר את תוכנת זום ודומותיה, על מנת שנוכל להמשיך לעבוד ובתוך כך, לאפשר גם לילדינו ללמוד. עם זאת, זום היא אינה התוכנה היחידה שמביאה טכנולוגיית למידה חדישה, ומדובר בתחום מתפתח, שמטרתו לשדרג את יכולות הלמידה של תלמידים צעירים ואפילו סטודנטים מבוגרים. זהו תחום מרתק שאפשר ללמוד אותו ולהשיג קריירה איכותית ומעניינת במיוחד, כאשר בוחרים במסלול ההכשרה הנכון.

 

על המיומנויות הנרכשות במסגרת תארים מתקדמים בתחום

ניתן כיום ללמוד תואר שני בעיצוב סביבה וחינוך ולקבל סט כלים איכותי ביותר המתאים למגוון רחב של תחומים. אם בעבר היו לומדים אך ורק באמצעות לימודים פרונטאליים, היום ניתן ללמוד מרחוק בכל מקום, אם כי התוכן צריך להיות מונגש. הנגשת התוכן היא האתגר האמיתי, כי עם כל היתרונות של למידה מרחוק, באים גם לא מעט חסרונות. החומר לא יכול להיות מוגש באותה צורה ולכן, יש צורך לדעת לבנות מצגות אפקטיביות בצורה אחרת, לבנות תוכנות מתאימות ואפילו להתקדם לעתיד אל עבר מציאות מדומה ורבודה.

 על חשיבותו הרבה של תחום טכנולוגיות הלמידה בימינו

טכנולוגיות למידה מתקדמות הוא תחום חם לא רק בתחום האקדמי, אלא גם בהייטק. יש כיום המון חברות הייטק ויזמים שמנסים למצוא את הדרך הטובה ביותר לשדרג את חיי התלמידים. קהל היעד של התחום הזה הוא כמובן עצום, ולצד בתי ספר, עומדים מוסדות אקדמיים, חברות פרטיות הנמצאות בנישה האקדמית ועוד. יש המון דרכים לייצר מוצר איכותי, כאשר יש צורך לשים לב לצרכים של הארגון, לאופי של התלמידים ו/או הסטודנטים ולהרבה מאוד אלמנטים נוספים שבסופו של דבר מייצרים מוצר שתורם לארגון/למוסד הלימודי ולא פוגע בחוויית הלמידה.

למי מתאים התואר השני בעיצוב סביבה וחינוך?

כדי לקבל את סט הכלים הטוב ביותר, חשוב ללמוד במקום הנכון. במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה יש מסלול איכותי מאוד הנוגע לתחום של טכנולוגיות למידה, והמאפשר להתקדם במהרה אל עבר השלב המקצועי בחיים. במסגרת לימודי התואר השני, ילמדו הסטודנטים מאנשים המגיעים מתחומים שונים בעולם ההוראה, לרבות מדעי הרוח, מדעי החברה, מקצועות האמנות והעיצוב ועוד. זאת על מנת שיהיה אפשר לגבש את המוצרים הנכונים ביותר, והמתאימים ביותר לעולם האקדמי המודרני.

אילו כישורים ניתן למנף בתחום טכנולוגיות הלמידה במסגרת תואר שני M.Ed.Des?

אם חושבים על תואר שני, עיצוב סביבה וחינוךהוא תחום המסייע בפיתוח חשיבה ביקורתית בבניית תוכנית הלימודים, חדשנות ויצירתיותובהתייחס למקום הלימודים. כמובן שיש שוני מובנה בין תלמידים בכיתה ז' לסטודנטים להנדסת חשמל בבאר שבע. ההתאמה חייבת להיעשות ברמת התוכן וברמת הנראות. האתגרים פה הם רבים, אם כי בסופו של דבר, אפשר לדעת לשלב שימוש אפקטיבי בטכנולוגיה מתקדמת בתוך מערכת לימודית, כדי להשיג מטרות אקדמיות וחינוכיות.

חדשנות כערך מוביל במסלול לעיצוב סביבה וחינוך

במרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה יספקו לכם תוכנית לימודים עשירה, מרחיבת אופקים וישימה מאוד. החומר העיוני הוא חשוב, אך כאשר בוחנים מוצרים ומתעסקים עם תחום בו מנסים להעביר תוכן גם לילדים, חשוב מאוד להתנסות, לשאול ולחקור אילו דברים עובדים. התלמידים אשר נמצאים כיום בבתי הספר ובמוסדות האקדמיים להשכלה גבוהה, עוברים חוויה שונה מאוד מלפני 10 או עשרים שנים, ולבטח שונה מזו שחוו לפני הקורונה. ההתאמות הנדרשות אמנם נעשו, אך כאמור, מדובר רק בהתחלה של מהפכה של ממש. עולם טכנולוגיות הלמידה ועיצוב סביבות הלמידה הוא עשיר מאוד, מבוקש וכזה שיכול לעשות שינוי אמיתי אצל אנשים ולהשפיע דרמטית על החינוך של המחר.

מטרת התוכנית והערך המוסף שלה

התחום של עיצוב סביבה וחינוך הוא חשוב מאוד וצריך להתחבר אל התואר הראשון. עולם ההוראה הוא עולם מאוד ממלא ומספק, אם כי אנשים חושבים שהוא מוגבל ובעייתי. טכנולוגיות למידה ועיצוב הסביבה החינוכית זהו תחום שהולך ומתפתח, ומספיק לחפש אחר אפליקציות בתחום האקדמי כדי ללמוד שאנחנו כרגע רק מגרדים את קצה המזלג בנוגע לפוטנציאל. אנשים שרוצים לקבל סט כלים איכותי בתחום האקדמי ולשדרג הרבה מאוד צוותי חינוך, לצד תלמידים מכל הסוגים, יכולים לראות בתחום עיצוב סביבה וחינוך את הייעוד האמיתי שלהם.

 

למידע נוסף על תהליך הקבלה למסלול לתואר שני בעיצוב סביבה וחינוך במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה - לחצו כאן.