לימודי ארכיטקטוריה

תואר ראשון בארכיטקטורה

ארכיטקטורה היא תחום מקצועי מורכב המחייב הכשרה ענפה במיוחד ובקיאות במגוון עולמות תוכן, שהשליטה בהם היא חיונית להבטחת תקינותם, שמישותם ובטיחותם של מבנים, לצד היותם אסתטיים ופונקציונליים. יש לא מעט אלמנטים שיש לקחת בחשבון כאשר מתכננים בית, בניין, מתחם עסקים, שכונה או עיר, ולכן הלימודים לתואר ראשון בארכיטקטורה אורכים 5 שנים ומכסים מגוון רחב של עולמות תוכן.

ממה מורכבים לימודי ארכיטקטורה?

לימודי הארכיטקטורה מתקיימים במסלול אקדמי מאתגר וממושך, שבמסגרתו רוכשים הסטודנטים כלים רבים ומגוונים לתכנון ועיצוב של מבנים מסוגים שונים לצד כלים לבקרה ופיקוח על מימוש פרויקטי בינוי, שיפוץ ושימור.

ארכיטקטורה היא כאמור תחום רחב במיוחד הכולל כמה תתי התמחויות, ובהן ארכיטקטורת מבנים, אדריכלות נוף, תכנון ערים, עיצוב פנים ועוד. כל התחומים הללו מכוסים בהרחבה כחלק מתוכנית הלימודים, תוך שימת דגש על תכנון והתאמת התוצרים לצרכי הלקוחות בד בבד עם התחשבות באילוצי שטח, מכשולים הנדסיים, תנאים סביבתיים ומגבלות רגולטורית ומשפטיות.

מדוע ההכשרה של לימודי ארכיטקטורה חייבת להיות מקיפה ומדויקת?

ארכיטקטורה משלבת בין שלל אלמנטים שונים, אך החיבור החשוב ביותר הוא בין אסתטיקה לפרקטיקה.  מטבע הדברים, לא כל מה שיפה הוא נכון פונקציונלית ולא כל מה שנכון פונקציונלית הוא יפה. לכך יש להוסיף גם שיקולי בטיחות ועמידות. היכולת לייצר מבנה המספק מענה הולם לכל הצרכים והאילוצים, מבלי להתפשר על הפן האסתטי, מצריכה מהעוסקים במלאכת הארכיטקטורה לימודים מקיפים, הכשרה מקצועית ענפה ונכונות ללמידה והתמקצעות שוטפת.

למי לימודי ארכיטקטורה מתאימים?

בעלי המקצוע האחראים על תכנון שכונות מגורים, כמו גם מרכזי מסחר, מבני תרבות, מבני תעשיה, בנייני משרדים וכל מבנה אחר למעשה - הם ארכיטקטים, או בשמם העברי: אדריכלים. סטודנט הניגש ללמוד ארכיטקטורה צריך להיות ערוך מבעוד מועד למסלול לימודים ארוך, מורכב ומאתגר מאוד, שבמסגרתו הוא יבוא בממשק עם מגוון נושאי לימוד שבאופן אינטואיטיבי, לא בהכרח משיקים זה לזה. אין זה מקרי, כמובן, היות והעיסוק בתכנון מבנים מחייב יכולות אנליטיות מפותחות, לצד חוש אסתטי ועין עיצובית. מדובר אם כן, בתחום הוליסטי המתאים לאנשים בעלי יכולת יוצאת דופן לתכנון ויישום פרויקטים המחייבים כישורים אנליטיים, טכניים ויצירתיים כאחד.

באיזו מתכונת מתקיימים הלימודים לתואר ראשון בארכיטקטורה בויצו חיפה?

במסגרת לימודי ארכיטקטורה לתואר ראשון במרכז האקדמי ויצו חיפה, מוקדשת תשומת לב רבה על נושאים טכנולוגיים הנוגעים לתכנון, עיצוב ויישום פרויקטי בנייה, ובהם:

  • עקרונות למימוש טכנולוגי של תוכניות בניה
  • טכנולוגיית בנייה
  • שימוש בחומרי גלם מתקדמים
  • שילוב מערכות טכנולוגיות מתקדמות במבנים
  • טכניקות לבדיקת חומרי בניין
  • תכנון סביבתי
  • בקרת אנרגיה במבנים
  • קיימות וחדשנות בבנייה
  • בניה ירוקה
  • ניהול תשתיות מתקדם
  • מערכות שירות למבנים
  • ועוד

הנושאים הטכנולוגיים הללו ונוספים, מהווים נדבך חשוב ובלתי נפרד מסילבוס המסלול ומאפשרים לסטודנטים לפתח מיומנויות לתכנון ועיצוב מבנים בסטנדרטים הגבוהים ביותר הקיימים כיום בתעשייה.

 

האם ניתן להמשיך מתואר ראשון בארכיטקטורה לתארים מתקדמים?

ארכיטקטורה היא תחום דינמי מאין כמוהו וההשתלבות בתחום האדריכלי מחייבת נכונות ללמידה מתמדת והתעדכנות שוטפת. פירושו כי ברוב המקרים, לימודי תואר ראשון בארכיטקטורה הם רק ההתחלה. ארכיטקט טוב הוא כזה שנשאר בתנועה, צמא לידע ועוסק בפרויקטים מכל הסוגים - החל מפרויקטי עיצוב, תכנון ובניה פרטיים ועד לפרויקטים עירוניים או תשתיתיים מורכבים וגדולים יותר, ברמה האזורית או העירונית. לכן לא אחת, בוגרי תארים ראשונים במסלול לארכיטקטורה בוחרים להמשיך לתארים מתקדמים בתחום, על מנת להעשיר את ידיעותיהם, למנף את כישוריהם או לעסוק במחקר אדריכלי. ניתן אף להמשיך ללימודי תואר שני במרכז האקדמי ויצו שעוסק בתחום של עיצוב סביבה וחינוך.

איפה אפשר ללמוד לתואר ראשון בארכיטקטורה?

רוחב היריעה של העוסקים במלאכה האדריכלית יכול לשנות בצורה משמעותית את חייהם של אנשים רבים. מאחר ותכנון ארכיטקטוני חכם כרוך בממשק עם תחומי עיסוק מגוונים, טיב ההכשרה עושה את ההבדל בין ארכיטקט סביר לארכיטקט מצוין. תכנית הלימודים במסלול לארכיטקטורה במרכז האקדמי לעיצוב וחינוך של ויצו, מקנה לסטודנטים את הידע העדכני והמקיף ביותר בתחום מטובי המרצים, כך שכבר עם סיום לימודיהם, יוכלו להתקבל להתמחות במשרדי האדריכלים המובילים בישראל.

למידע נוסף על תהליך הקבלה למסלול ללימודי תואר ראשון בארכיטקטורה במרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה - לחצו כאן.