לימודי תפירה ועיצוב

לימודי תפירה ועיצוב אופנה

אם תהיתם מהי המסגרת המומלצת ביותר כיום ללימודי תפירה ועיצוב אופנה, ודאי תשמחו לדעת שהמחלקה לעיצוב אופנה של המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה, מציעה תוכנית ייעודית בת 4 שנים, להכשרת דור מעצבי האופנה של העתיד. הסטודנטים במסלול זוכים ללמוד במסגרת התורמת לפיתוח החשיבה היצירתית והמיומנויות המקצועיות הנדרשות להצלחה בענף האופנה ולהשתלבות בתפקידי מפתח בתעשיית האופנה, או כמרצים במוסדות המכשירים מעצבי אופנה אומני טקסטיל ואמנים העוסקים בתחומי עיצוב ויצירה נוספים.

 

המקום המומלץ ביותר ללימודי עיצוב אופנה לתואר ראשון

התוכנית ללימודי תואר ראשון בעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה, היא בין התוכניות המובילות והמקיפות ביותר בארץ להכשרת דור מעצבי האופנה של העתיד. הסטודנטים במסלול זה רוכשים במסגרת לימודיהם, ידע, כישורים וכלים שיסייעו להם לממש את הפוטנציאל הגלום בהם בצורה מיטבית, ובכלל זה, הכשרה בזיהוי טרנדים עכשוויים בתעשיית האופנה העולמית, הכרת חומרים ולמידת השימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים המסייעים במלאכת העיצוב והתפירה.

 

בנוסף למעצבי אופנה, מכשירה המחלקה לעיצוב אופנה בויצו חיפה את תלמידיה לעסוק בתפקידי ניהול בתחום האופנה, כמו משרות שיווק אופנה ותפקידי רכש. זאת בנוסף לתפקידי הוראה במוסדות אקדמיים להכשרת מעצבי אופנה, מעצבים גרפיים, מעצבי מוצר או אמנים.

למידע נוסף על דרישות הסף לקבלה לתואר B.Ed.Des בעיצוב אופנה במרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה - לחצו כאן.

 

התכנים הנלמדים במסגרת לימודי תפירה ועיצוב בויצו חיפה

במסגרת התוכנית ללימודי התואר הראשון בתפירה ועיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה, נחשפים התלמידים לתכנים מהסוגים הבאים:
 

תכנים תיאורטיים

עולמות התוכן שאליהם נחשפים הסטודנטים בתוכנית ללימודי עיצוב אופנה, הם רבים ומגוונים ומכסים מנעד רחב של נושאים, החל מקורסים בתולדות האמנות, דרך קורסים העוסקים בתולדות תעשיית הביגוד ועד שיעורים העוסקים בסקירת יחסי הגומלין שבין תחום האופנה לבין תהליכים חברתיים, פוליטיים, כלכליים ותרבותיים. זהו בסיס הידע שמקנה לסטודנט יכולת לזיהוי טרנדים צרכניים ולפתח תוצרים שיספקו מענה מדויק לצרכים ומאוויים חברתיים עכשוויים.
 

תכנים מעשיים

במסלול ללימודי אופנה ותפירה במרכז הארדמי ויצו חיפה נלמדים גם תכנים מעשיים כדוגמת עיצוב בגדים, ציור, רישום ואיור אופנה, עיצוב ומידול ממוחשב בכלים ייעודיים (פוטושופ, אילוסטרטור ועוד) וטכנולוגיית תפירה. כל אלו באים לשמש את הסטודנט בהוצאת החזון העיצובי שלו אל הפועל.

ייחודה של המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה

השאלה איפה ללמוד עיצוב אופנה אינה הסוגיה היחידה שיש לתת עליה את הדעת בהקשר להכשרה בתחום הטקסטיל. לא פחות מסוגיית ה"איפה", חשוב גם לדעת איך ללמוד עיצוב אופנה בצורה נכונה. במחלקה לעיצוב במרכז האקדמי ויצו חיפה, הבינו זה מכבר כי נדרשת הכשרה רב תחומית על מנת לאפשר לסטודנטים לגבש טביעת עין ייחודית משלהם ותפיסה עיצובית אינדיבידואלית שיש בה אמירה אישית מובחנת. לכן במסגרת תוכנית הלימודים במחלקה, נחשפים הסטודנטים לא רק לידע תיאורטי אלא גם להתנסויות מעשיות אשר נועדו להעשיר את ארגז הכלים שלהם ולאפשר להם לחוות ממקור ראשון את תחום העיצוב גם בתור ביצועיסטים. הסטודנטים מתנסים גם בשיטות מסורתיות אך גם בשיטות דיגיטליות ומתקדמות.

עם ההתנסויות המעשיות הללו ניתן למנות גם תערוכות, השתתפות בסדנאות מיוחדות, השקת פרויקטים ברמות משתנות, הכנת קולקציות לטובת תצוגות אופנה ויצירת פורטפוליו מקצועי

ההזדמנות שלכם להתנסות במגוון פרויקטי עיצוב ייחודיים בתעשיית הביגוד

המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה, מעמידה לרשות הסטודנטים מגוון הזדמנויות ייחודיות להתמחות בעיצוב אופנה מקצועי במסגרת מעורבות אקטיבית בפרויקטים אמיתיים בתעשיית האופנה. למשל:
 

  • ארגון תצוגת אופנה

מדובר בפרויקט שבו משתפים פעולה סטודנטים במחלקה לעיצוב אופנה מכל השנים, כאשר כל שנתון אחראי לניהול היבטים ספציפיים הכרוכים בהוצאת האירוע מן הכוח אל הפועל.
 

  • תקופת התמחות

סטודנטים בשנה ג' או ד', מופנים להתנסות מעשית בת ארבעה שבועות ברצף בעולם האופנה, כחלק מהדרישות לקבלת התואר.
 

  • פרויקט גמר ותערוכת סיום

בשנה ד' נדרשים הסטודנטים במסלול לעצב קולקציה המונה חמש מערכות ביגוד, שיביאו לכלל ביטוי את הסגנון העיצובי הייחודי שלהם ואת המיומנויות הטכניות והעיצוביות שרכשו לאורך לימודיהם. את התוצרים יידרשו הסטודנטים להציג במסגרת תערוכת גמר הנערכת במתכונת שהנהלת המחלקה מגדירה.

מעוניינים לדעת עוד על לימודי עיצוב אופנה? צרו קשר כבר עכשיו עם צוות יועצות הלימודים במרכז האקדמי ויצו חיפה ותקבלו את כל הפרטים אודות התוכנית ותנאי הקבלה אליה. ליצירת קשר, חייגו:  1-800-770-990. או פנו אלינו באמצעות המייל: info@wizodzn.ac.il.