לימודי עיצוב סביבה וחינוך תואר שני - מתחייבים למקצוענות

עיצוב סביבה חינוכית ומרכזי פעילות ולמידה

המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה, מזמין אתכם להירשם ללימודים מרתקים לתואר שני בעיצוב סביבה וחינוך. מדובר בתוכנית ייחודית המשלבת בין דיסציפלינות מתחומי החינוך, הטכנולוגיה, התקשורת החזותית והארכיטקטורה, שילוב המאפשר לבוגרים להיות בעלי השפעה ניכרת על תכנון, עיצוב ופיתוח סביבות לימודיות במאה העשרים ואחת.

תמונה מתוך דף תואר שני בעיצוב סביבה וחינוך - המרכז האקדמי ויצו חיפה

התוכנית נועדה להכשיר אתכם בתור מעצבי חינוך במוסדות השונים, תוך הקניית כלים המסייעים לכם לייעץ למנהלים ולמורים, ולהוביל תהליכים המייצרים את סביבות הלימוד המתקדמות ביותר מבחינה פיזית, טכנולוגית ופדגוגית כאחת. אם יש לכם תואר ראשון (ציון 80 ומעלה) ותעודת הוראה, ואם עיצוב סביבה לימודית בבית הספר מדבר אל ליבכם, מקומכם עימנו. יש לציין כי אם יש ברשותכם תואר ראשון בעיצוב וארכיטקטורה, אך לא תעודת הוראה, תוכלו להשלים את החסר אצלנו. כמו כן, המועמדים לתוכנית יעברו ראיון קבלה במחלקה כתנאי להצטרפות.

כמה מילים על הלימודים לתואר שני

כאמור, לימודי עיצוב סביבה חינוכית ומרכזי פעילות ולמידה מתקיימים לתואר שני, מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל. המשתתפים בתוכנית יזכו ללמוד אצל מרצים מובילים במכללה בתחומי התקשורת החזותית, ארכיטקטורה והטכנולוגיה של החינוך, כאשר השיעורים עצמם מתקיימים בחלל ייעודי. הלימודים נפרשים על פני ארבעה סמסטרים בני ארבעה עשר שבועות כל אחד, במתכונת של שיעורים וסדנאות, וזאת ביום אחד מרוכז בשבוע. לאחר עמידה בכל הדרישות האקדמיות, הבחינות וביצוע פרויקט הגמר, תוענק לבוגרים תעודת מוסמך בחינוך ובעיצוב -Master of Education & Design  M.Ed.Des.

קשת רחבה של קורסים מרתקים

כאמור, לימודי התואר השני בעיצוב סביבה וחינוך, משלבים יחדיו מספר דיסציפלינות הבאות לידי ביטוי בעיצוב סביבות לימודיות מתקדמות במאה הנוכחית. כך לדוגמא, בתחום התקשורת החזותית ניתן לציין את הקורסים מולטי מודאליות בסביבות למידה, למידה משמעותית ויצירה חזותית, ויזואליה בחינוך, אמצעי המחשה דיגיטליים בהוראה, עיצוב במרחב הוירטואלי ובתלת מימד ככלי חינוכי, דימוי מקומי ואתוס לאומי, וכן סמינריון בחירה בנושא ניהול פרויקט חזותי אינטגרטיבי.

מטבע הדברים הלימודים כוללים גם שורה של קורסים בתחומי החינוך, לרבות מפוסט מודרניזם לפוסט הומניזם בחינוך, מיומנויות ופדגוגיה במאה העשרים ואחת, חישה, תפיסה וקוגניציה, מהוראה דיסציפלינרית ועד לטרנס דיסציפלינרית, גישות מתקדמות בהערכה וביקורת בעיצוב ובחינוך, ושיטות מחקר בחינוך – כמותי ואיכותני.

כאמור, הלימודים כוללים גם קורסים בתחומי האדריכלות, ובהם ארכיטקטורה כתרבות, ממושג לצורה, הסביבה והמשתמש, פרשנות תרבותית ואידיאולוגיה סביבתית, מבנה, חלל ואידיאולוגיות חינוכיות,  עקרונות בעיצוב סביבות לימודיות, וכן סמינריוני בחירה בארכיטקטורה כאמצעי לימודי, ובניהול היבטים הוליסטיים בעיצוב סביבה וחינוך.

את הקשת המולטי-דיסציפלנרית משלימים לימודי בתחומים הטכנולוגיה, עם קורסים כגון למידה בסביבה עתירת טכנולוגיה, בינה מלאכותית והאינטרנט של הדברים בבתי הספר, פדגוגיה דיגיטלית וחדשנות חינוכית, בקרת למידה מבוססת טכנולוגיה, ולמידה אסינכרונית באמצעים דיגיטליים.

פרקטיקום ופרויקט גמר

במהלך הלימודים יבצעו הסטודנטים פרקטיקום שבו יכירו את מבנה העבודה בבית הספר ובדגש על תכנון עבודה, התאמה לתוכניות לימודים וניהול פעילות חינוכית. הפרקטיקום יהיה בצמוד למנהל בית ספר, ובמהלכו יילמד וייחקר בית הספר על כלל היבטיו – מורים, תוכניות לימוד, מרחבי הלמידה ועוד. בד בבד יינתן ליווי של מרצי הקורס לגבי פיתוח דפוסים של חשיבות מדעית, הבניית תהליכי עבודה, הצעות עבודה עם שאלות חקר אפקטיביות וברורות, ועוד.

לבסוף, גולת הכותרת של לימודי התואר הוא פרויקט הגמר, בו הסטודנט יתנסה בעיצוב סביבות למידה ופעילות במוסדות חינוכיים, לרבות ניתוח המצב וליוויו במחקר אקדמי. תוצרי הפרויקט יוכל לשמש ממנהלים ומקבלי החלטות לקראת שינויים והתאמות במערכות חינוך מקומיות, עירוניות או ארציות.

לפרטים נוספים על לימודי תואר שני בעיצוב סביבות חינוכיות, ולביצוע הרשמה, הנכם מוזמנים לפנות אל הצוות שלנו בטלפון 1800-770-990 או במייל info@wizodzn.ac.il, או לבצע הרשמה מקוונת כאן