עוף רחפן, חתוך את השמיים...

21/12/23

כבר יותר משבעים ימים שבחוג לעיצוב אופנה במכללת ויצו חיפה עובדים מסביב לשעון בתפירה ובעיצוב של ציוד טקטי מתקדם עבור חיילי צה"ל שנלחמים בשטח ושומרים עלינו 24/7.

בחמ"ל התפירה שהוקם במרכז האקדמי ויצו חיפה, פועלים בשיתוף פעולה מרצים ומרצות, סטודנטים וסטודנטיות, מתנדבים ומתנדבות.

התיק הגדול מיועד לנשיאת רחפן. הוא מעוצב באופן ייחודי כך שהרחפן יהיה מאובטח בתוכו. תכונה חשובה של התיק היא יכולת הפתיחה שלו ל- 90 מעלות, דבר המאפשר גישה נוחה ומהירה לרחפן בכל רגע נתון. זה חשוב במיוחד בשטח, כאשר זמן התגובה ומהירות הפעולה קריטיים. האופן בו הרחפן יושב בתוך התיק, מבטיח שהוא לא ייפול או יינזק במהלך ההובלה, מה שהופך את התיק לפיתרון אידיאלי לנשיאה ולשימוש הרחפן בשטח.

 

החברה שפיתחה את המוצרים, חברת NIGHT HERON, חברה ישראלית המפתחת ומייצרת פתרונות ציוד ללוחמים ולתעשייה הביטחונית ומשתפת פעולה עם חברת PROF WORX, חברה המתמחה באיתור פתרונות וטכנולוגיות לשדה הקרב וללחימה.

הרחפן למענו יוצר התיק הוא רחפן המיועד לכוחות הביטחון ומיועד לשמש כ"עיניים" של הכוחות לפני כניסה לשטח בנוי או כל אזור בו קיימת סכנה לכוחות ולחיילים על מנת להקטין את הסיכון מפגיעה.    

 

התיק עשוי לפי סטנדרטים ודרישות צבאיות. חומר הבד שלו, בתקן צה"לי, מוכר בחוזקו ועמידותו, מה שהופך אותו לאידיאלי לשימוש בתנאי מזג אוויר קשים. העמידות בגשם ויכולת ההתמודדות עם תנאים משתנים הם קריטיים בסביבת לחימה צבאית. בנוסף, ישנן בתיק שכבות של ספוג מיוחד ועמיד אשר מבטיחות שיהיה ניתן להשתמש בו לאורך זמן ושומרות על תקינותו של הרחפן, גם במצבים של נפילות או זעזועים.

השילוב של טכנולוגיות מתקדמות כמו חיתוך לייזר בחוג שלנו לעיצוב אופנה, אפשר לסטודנטים לייצר באיכות גבוהה ובמהירות רבה, תוך כדי שיפור מיומנויותיהם והבנתם של תהליכי ייצור מודרניים. העבודה על התיקים לא רק מספקת ניסיון פרקטי עם טכנולוגיה מתקדמת, אלא גם מכינה את הסטודנטים לשוק העבודה, תוך העלאת רמת המיומנות שלהם בתחום ההנדסה והייצור.

 

לדברי ראש החוג ד"ר רחל גץ-סלומון: "כשהתחלנו במבצע ההתגייסות לייצור עבור הלוחמים לא תיארנו שנגיע להיקף כה גדול של אספקה. עד כה מתחילת המלחמה סיפקנו כ-5000 יחידות שונות ומגוונות של מוצרי אמל״ח ליחידות לוחמה מבצעיות שנמצאות בעומק החזית. ככל שנמשך המבצע יצא שמם של איכות המוצרים שהוצאנו תחת ידינו, ונוצר קשר עם יחידות קומנדו שונות אשר עבורן עסקנו גם בפיתוח המוצרים ובייצור מורכב מאוד.

אני גאה בחוג לעיצוב אופנה, וגאה היום יותר מתמיד לעמוד בראשו. בזכות מרצות ומרצים מובילים בתחומם, סטודנטיות וסטודנטים נמרצים ורציניים, ומתנדבות ומתנדבים רבים, הצלחנו לתת מענה אמיתי וראוי מאין כמותו עבור חיילינו הגיבורים. אני מודה לכל העוסקים במלאכה, כראש החוג אך גם כאזרחית מדינת ישראל".

 

לכתבה המלאה ממעריב