קול קורא להשתתפות בתערוכת תכשיטים Black Diamond

Black Diamond
24/07/16

המחלקה לעיצוב תכשיטים בלימודי חוץ יוזמת תערוכה, שמטרתה לבטא את המחויבות לאמירה חברתית מחזקת בתקופה הקשה שחווים היהודים יוצאי אתיופיה בתהליך הקליטה וההשתלבות שלהם בחברה הישראלית.

 

אנו מבקשים להשמיע קול והזדהות באמצעות עיצוב תכשיט. התערוכה תוצג בגלריית המרכז האקדמי לעיצוב ויצו חיפה באביב 2017 ,תלווה בקטלוג מודפס ודיגיטלי ותזכה ליחסי ציבור ולחשיפה תקשורתית. 

 

אנחנו מזמינים אתכם לקחת חלק בפרויקט, וליצור עבודה אחת או יותר בהקשר לאותו רעיון.

הפרויקט יכלול שני מפגשים שביניהם נהיה בקשר מיילים וטלפונים: מפגש פתיחה עם נציגי ארגונים חברתיים של הקהילה האתיופית שיחדדו עבורנו את התחושות והבעיות איתם מתמודדת הקהילה שמאבקה צודק בתהליך הקליטה וההשתלבות בחברה הישראלית. מפגש סיום לקראת סיום ואיסוף העבודות לתערוכה. 

 

תכשיטים נענדים על הגוף מבחירה. צבע עורם של היהודים יוצאי אתיופיה כסממן חיצוני מוטבע על גופם ויוצר שיוך וזיהוי, למרבה הצער בעיקר לשלילה. סממני הצבע של הגוף אינם נתונים לבחירה. ייחוס ערך שלילי לסממנים חיצוניים הוא תוצר של הבנייה חברתית שההתנגדות אליה היא בחירה אישית ראויה! התערוכה מבקשת לבחון את התפר שבין זהות אתנית לזהות לאומית, להציף אל פני השטח את חווית ההדרה וההשפלה שחווים חלק מהיהודים יוצאי אתיופיה, בצד חוויית השילוב שחווה חלק אחר, ולשקף את העוול החברתי וחוסר הצדק במטרה לבטא תמיכה ולהעלות את הנושא לדיון הציבורי. בתקשורת ובשיח הציבורי שבים ומזכירים את המסע הקשה ומרובה הסבל של היהודים יוצאי אתיופיה לארץ. האם הארץ הזו אליה נשאו נפשם הייתה להם כבית? האם בהגיעם לארץ ישראל הסתיים מסע ייסוריהם או שמא אך החל? בתערוכה זו אנחנו רוצים לגייס את העיצוב ולהשתמש בגוף כמסך נייד להבעת דעות באמצעות תכשיט הנענד עליו שנראותו החיצונית מהדהדת לנראותו של צבע העור. 

 


 

המעוניינים לקחת חלק בתהליך ובתערוכה מוזמנים לפנות במייל עם הפרטים הבאים: שם, כתובת, טלפון נייד, כתובת אתר (אם יש). blackdiamondwizo@gmail.com

בהמשך נעדכן בפרטים נוספים כולל מועדי המפגשים.

אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים ליצור קשר עם איה שיין, אוצרת התערוכה. 0525215022

 

נשמח לשמוע מכם, ד"ר גילה דנינו יונה - מנהלת לימודי חוץ, המרכז האקדמי לעיצוב ויצו חיפה.

נטע ראובני - מרכזת המחלקה לעיצוב תכשיטים.

איה שיין - אוצרת התערוכה