סטודנטיות בתחרות הבין-לאומית להנצחת השואה

יד ושם זוכות
19/12/17

כרזות של הסטודנטיות לירון טבת, רותם גזונטרמן והילה וילצ'יק מהמחלקה לתקשורת חזותית נבחרו להשתתף בתחרות בין-לאומית לעיצוב כרזה לציון יום הזיכרון הבין לאומי להנצחת קרבנות השואה לשנת 2018.

העבודות נבחרו ע"י צוות שופטים ונשלחו לתחרות בין-לאומית לעיצוב כרזה לציון יום הזיכרון הבין לאומי להנצחת קרבנות השואה לשנת 2018.

הכרזות נשלחו במסגרת פרויקט ייחודי של הבית ספר הבין-לאומי להוראת השואה ביד ושם בשיתוף האו"ם והן חלק מ 12כרזות נבחרות שיוצגו בתערוכה בבניין האו"ם בניו-יורק ובמשרדי האו"ם במדינות שונות סביב העולם לציון המועד.

 

הכרזות נוצרו במסגרת קורס טיפוגרפיה של שנה ג'  בהנחיית אדוארדו מיטלמן והשתתפו בתחרות השנתית "מעצבים זכרון" לשנת תשע"ז - 2017 ביד ושם


 

רותם גזונטרמן והילה וילצ'יק

נושא הפוסטר מתמקד בחילוץ תווי פניהם סיפורו של היחיד בשואה.

הפוסטר מלקט חתימות בכתב ידם של קורבנות השואה שיוצרות פורטרט אחד. כולם השאירו חותם אישי המסמל את אישיותם כאנשים אינדיווידואלים בעולם.

 


 

לירון טבת

הפוסטר מייצג את סיפורו של היחיד בשואה דרך סיפורים שסופרו בכתב. הדמויות עוצבו מיומנים כתובים ומסמכים שנאספו בארכיון יד ושם המתעדים את החיים לפני ובזמן השואה. היומנים מספרים את סיפור החיים של בני אדם שכל אחד מהם היה עולם ומלואו. החיים שנגדעו בשואה והסיפורים שלא סופרו הם רבים. הפוסטר מייצג ניצולים ונספים שהסיפור שלהם לא ידוע .סיפורים ללא תיעוד כתוב או מצולם. חשוב  לשמוע ולהכיר את הסיפורים המשפחתיים של ניצולי השואה שעדיין אתנו כל עוד יש הזדמנות לכך על מנת  שהשואה לא תשכח ושהמשפחות והקהילות היהודיות שחיו באירופה ישתמרו בזכרון האנושי.