ד"ר אדר' דנה מרגלית

אדריכלית, מרצה בכירה וחוקרת.
 

בעלת תואר ראשון באדריכלות מאוניברסיטת תל-אביב, תואר שני באדריכלות מביה"ס הברטלט באוניברסיטה של לונדון, תואר שלישי בהיסטוריה ותיאוריה של אדריכלות מאוניברסיטת מק-גיל, מונטריאול קנדה ושני פוסט דוקטורטים באוניברסיטת תל אביב (במלגת פרס דן-דויד) ובפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון (במלגת קרן דויד עזריאלי). היא בעלת ידע מצטבר רחב ומגוון של הדיסציפלינה האדריכלית ושל דיסציפלינות ההיסטוריה והתיאוריה באדריכלות.
 

דנה מאמינה בקשר שבין מחקר תיאורטי ועשייה אדריכלית, בשימת דגש על יצירתיות, תעוזה, ושאיפה לחידוש באדריכלות תוך הסתכלות אל העבר, כמשרתת את היחיד והחברה, ומעצבת סביבה ונוף.  היא למדה קורסי עיצוב ותכנון (סטודיו) וקורסים עיוניים במוסדות שונים בארץ ובעולם. מחקריה וכתיבתה של דנה עוסקים באדריכלות מודרנית, בחדשנות ויצירתיות באדריכלות, במקומיות באדריכלות בעידן הגלובאלי, בזיכרון ובקשר שבין עבר הווה ועתיד באדריכלות, באדריכלות כחוויה ועשיה פנומנולוגית ובקשרים שבין האומנויות ותכנון של מקומות פואטיים -אותנטיים.

 

דנה אירגנה, יזמה והשתתפה בכנסים רבים בארץ ובעולם. דנה משמשת כמבקרת ספרותית מטעם "Routledge",  "The Journal of Aesthetics & Culture" ו- "DAKAM" - ארגון מחקר ביו לאומי המתמקד בסוגיות מורשת וזכרון וממוקם באיסטנבול. היא פרופסור של כבוד באוניברסיטת "INJE Gimhae ","REPUBLIC OF KOREA", שותפה בקתדרת אונסקו למורשת המודרנית. שופטת בכירה בתחרות העולמית הגדולה ביותר לסטודנטים לארכיטקטורה בעולם, ה- "Inspireli Awards", ושופטת מטעם אגודת אדריכלים בסקטור "אדריכלות המחר".

 

 דנה שותפה במשרד משה מרגלית אדריכלים ומתכנני ערים. שם יחד עם צוות של כ- 12 אדריכלים היא עובדת תכנון וניהול פרויקטים מגוונים במרקמים היסטוריים ואורבניים ייחודים בארץ ובחו"ל, הכוללים תכנון ועיצוב עירוני, תכנון נוף, אדריכלות של מבני ציבור, מסחר, תעשיה, מלונאות, ומגורים עד לרמה של עיצוב פנים וריהוט. המשרד נותן שירות לרשויות מקומיות וממשלתיות, חברות גדולות ויזמים פרטיים ומתכנן עבור מגזרי אוכלוסייה מגוונים (http://margalith-arch.com/).

 

צילום: תמר קרוון