תואר שני בחינוך סביבתי

תואר שני בעיצוב סביבה וחינוך

עיצוב הוא תחום שמתחבר לעולמות תוכן רבים ומגוון דיסציפלינות, בין אם מדובר על עיצוב פנים של חללי מגורים, תעסוקה או מסחר, ובין שמדובר על עיצוב סביבה לימודית. לכן, תואר שני בעיצוב סביבה וחינוך (M.Ed.Des)  הוא מסלול מבוקש במרכז האקדמי ויצו חיפה, שבו בוחרים להשתלב הרבה בעלי תארים ראשונים עם תעודת הוראה.

מטרת התכנית להכשרת מעצבי סביבה וחינוך

מטרתה של התכנית לתואר שני בעיצוב סביבה וחינוך במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה, הינה להכשיר מומחים לעיצוב ותכנון של מוסדות חינוכיים משלבי הקמתם הראשוניים ולספק להם כלים שיאפשרו להם לפעול על תקן יועצים להנהלה וסגל ההוראה בבתי ספר ומוסדות חינוך שונים. המיומנויות המפותחות במסגרת המסלול לעיצוב סביבתי וחינוכי, מאפשרות לבוגרי התואר השני במסלול זה, להוביל תהליכים פנים ארגוניים במוסדות חינוך והשכלה באופן שיתמוך בשיפור סביבת הלימוד במובנים הפיזיים, הטכנולוגיים והפדגוגיים כאחד.

 

על הביקוש הגדל למומחים בעיצוב סביבות לימודים

בשנים האחרונות, גדלה והולכת ההכרה בחשיבות ההכשרה בתחום החינוך הסביבתי ככלי לייצור סביבת למידה פורה ואפקטיבית יותר. המערכת הפדגוגית והאקדמית כאחד, הבינו זה מכבר את המשמעות העצומה הגלומה בהנגשת המרחב הלימודי. לא זאת בלבד אלא שמחקרים רבים הוכיחו כי ילדים ומבוגרים לומדים טוב יותר כאשר הם נמצאים במקום הנכון לכך. לצורך העניין, בעוד שכיתה ריקה ונטולת השראה לא תתרום מאומה להטמעת ידע ומיומנויות חדשות, כיתה מאובזרת, נגישה, המשולבת באמצעי לימוד טכנולוגיים ובעלת אווירה נעימה, מגדילה את הסיכויים למעורבות אקטיבית של התלמידים בתהליך הלמידה. על רקע זה גדל והולך הביקוש לבוגרי תואר שני בעיצוב סביבה וחינוך בסקטור הציבורי והפרטי כאחד ולארגז הכלים שהם מצוידים בו.

 

המיומנויות הנרכשות במסגרת התכנית

תוכנית הלימודים לעיצוב סביבה וחינוך במרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה, היא היא היחידה מסוגה בארץ במסגרת לימודי תואר שני. מדובר בתוכנית איכותית ומקיפה, המספקת לבוגרי תואר ראשון מכל תחום, ככל שבידם תעודת הוראה, את הכלים הנחוצים להשתלב בתפקידי מפתח בהובלת תהליכים חוצי ארגון במוסדות חינוך והשכלה. במסגרת לימודי התואר השני נלמדים נושאים הקשורים בעיצוב סביבה לימודית והסטודנטים מקבלים כלים לעבוד בתוך מוסדות חינוכיים ומקצועיים, ולמקסם את אופן השימוש בחלל שלהם ובמשאבים העומדים לרשותם על הצד הטוב ביותר. למותר לציין כי בעולם המודרני, נודעת חשיבות עצומה לעיצוב נכון של מסגרות לימוד, הן במישור הפרקטי והפונקציונלי והן מבחינת נראות, ולכן הצורך באנשי מקצוע המתמחים בנושאים הללו גדל והולך משנה לשנה.

אילו תכנים נלמדים במסגרת התואר השני במחלקה לעיצוב בויצו חיפה?

התכנית מתקיימת במתכונת של הרצאות פרונטליות ממיטב המרצים מעולמות הארכיטקטורה, התקשורת החזותית, הטכנולוגיה והחינוך. במסגרת אלו, לומדים הסטודנטים את משמעותו של עיצוב במוסדות חינוך ואת האימפקט שתכנון נבון של הסביבה הלימודית יכול לחולל עבור הסגל והתלמידים במוסד, כאמצעי לשיפור משמעותי ביכולת להטמעת ידע חדש ועידוד יצירתיות וחדשנות.
זאת בנוסף לפרקטיקות יישימות וכלים מתקדמים המאפשרים לבוגרי המסלול להוציא מן הכוח אל הפועל תהליכי ייעול ובנייה של סביבות למידה מתקדמות.

 

למי המסלול מתאים?

לימודי עיצוב בויצו חיפה מתאימים לבעלי תואר ראשון ותעודת הוראה, החפצים ברכישת סט כלים שימושי ומשמעותי להמשך הקריירה שלהם בתחום העיצוב, החינוך או בשניהם. אולם גם בעלי תואר ראשון בעיצוב וארכיטקטורה ללא תעודת הוראה, יכולים להשתלב במסלול התואר השני בעיצוב, בכפוף להשלמת תעודת ההוראה. לפרטים נוספים בנוגע להשלמת תעודת הוראה דרך המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך - לחצו כאן.

 

מה משך הלימודים והיכן הם מתקיימים?

הלימודים לתואר שני בעיצוב סביבה וחינוך מתקיימים בבמתחם ייעודי הממוקם במרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה. המסלול אורך שנתיים במתכונת של יום לימודים מרוכז המתקיים בתדירות של אחת לשבוע. סמסטר הקיץ אורך שמונה שבועות, שבהם הלימודים מתקיימים בפורמט מרוכז של סדנאות. בסיום הלימודים מוענקת לבוגרי המסלול תעודת הסמכה בחינוך ובעיצוב במסגרת תואר מסוג Master of Education & Design - M.Ed.Des.

 

תואר שני בעיצוב סביבה וחינוך - המפתח להובלת תהליכי צמיחה ושינוי בתחום החינוך

אנשים רבים חולמים לחולל שינוי משמעותי בסביבתם במסגרת עבודתם, אך הדבר אינו תמיד מסתייע. אולם תואר מתקדם בעיצוב, עם התמחות במערכות למידה במוסדות חינוך, מציע הזדמנות  ליצירת אימפקט מהותי בחייהם של אנשים רבים. במרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה מעניקים לכם את האפשרות להרחבת אופקים בתחום עולה, מתפתח ומרתק מאין כמוהו שיעניק לכם סט כלים שימושי וחיוני להנעת שינויים משמעותיים במערכת החינוך של המאה העשרים ואחת.

 

למידע נוסף על תהליך הקבלה למסלול ללימודי התואר השני בעיצוב סביבתי וחינוך במרכז האקדמי ויצו חיפה - לחצו כאן.