מסלול ע.י.ט.

עיצוב. יזמות. טכנולוגיה.
 

ראשת המסלול: ד"ר גלית ולנר

תואר: B.Ed במסלול ע.י.ט

 

המרכז האקדמי ויצו חיפה  צבר ידע ומוניטין רב בתחומי העיצוב והטכנולוגיה המאפשר הקמת מיזמים אינטרנטיים ומוחשיים כאחד. יזמות ככלל ויזמות טכנולוגית בפרט מציבה בפנינו סוג מורכב של בעיות הדורש הכשרה נוספת גם בתחומי ניהול המוצר על היבטיו התקציביים, העיצוביים והשיווקיים כמו גם פיתוח יכולות לגיוסי הון.

 

מסלול ע.י.ט. פותח בפני הסטודנטים מספר תחומי ידע רלוונטים ליזמות כיום – ניהול וכלכלה, חדשנות, תקשורת חזותית וממשקי אדם-מכונה. בזכות שילוב ידע אקדמי רב-תחומי, אינטרדיסיפלינרי עם התנסות מעשית (סטאז'*) בחברות סטראט-אפ קטנות כגדולות, תעשיית האופנה והעיצוב, בוגרי המסלול יידעו להציע פתרונות יצירתיים וחדשניים לאתגרי המאה ה-21 ולהוביל את תעשיית הסטרטאפ הישראלית בשווקים הבינלאומיים.

 

מסלול זה פתוח לבחירה לסטודנטים של המחלקה לניהול עסקי החל משנה ב' ללימודיהם.

 

תוכנית הלימודים לפי חטיבות הלימוד:

 

  • חטיבת ניהול וכלכלה: חטיבה זו מקנה לבוגרים יכולות ניהול בסיסיות, כגון ניהול משא-ומתן, כתיבה שיווקית, תמחור, ניתוח דוחות כספיים, ניהול משאבי אנוש ועוד. הסטודנטים ירכשו ידע בסיסי בכלכלה, החל מקורסים במיקרו ומאקרו כלכלה, עבור דרך ארגון וניהול, וכלה בשיווק, שוק ההון, משפט עיסקי והתנהגות ארגונית. כל אלו יאפשרו לסטודנטים לנהל צוותים יצירתיים, לגייס כספים למיזמים, להבטיח התכנות כלכלית לרעיונות, לחשב עלויות במהלך חיי מוצר וחברה, וכיו"ב.
  • חטיבת עיצוב וטכנולוגיה: היום ברור שטכנולוגיה לבדה איננה יכולה להבטיח הצלחה, וכי נדרש גם מרכיב של עיצוב שיטפל במימשק מול המשתמשים ויגביר את הביקוש למוצר בקרב הצרכנים בשוק מסויים. חטיבת העיצוב והטכנולוגיה מבוססת על הידע והמוניטין של המרכז האקדמי ויצו חיפה כמוסד האקדמי המוביל באזור הצפון לעיצוב. החטיבה כוללת קורסים בסיסיים לצד קורסים מוכווני טכנולוגיות דיגיטליות כגון עיצוב חוויית משתמש דיגיטלית, הוראה בסביבה מתוקשבת וניהול טכנולוגיה בחברות עתירות ידע, לצד קורסים מוכווני טכנולוגיות דיגיטליות כגון עיצוב ממשקים אינטראקטיביים, מרחבים וירטואליים ועיצוב אתרי אינטרנט.
  • חטיבת יזמות וחדשנות: חטיבה זו משלבת ידע מעשי ותיאורטי - לצד ידע תיאורטי ביזמות ובבניית סטרטאפים ומיזמים חדשים, החטיבה כוללת הקנייה של כלים מעשיים והתנסות בגיבוש פתרונות חדשניים בתחומים כגון בריאות, תחבורה וחינוך. בשנה הרביעית לתואר יתנסו הסטודנטים בעבודה מעשית בחברות מסחריות ("התמחות"), תוך מאמץ לאתר עבוד הסטודנטים חברות או מוסדות הפועלים בתעשייה אותה הם יבחרו (היי טק, אופנה וכיו"ב).
  • חטיבת חינוך: התואר המוצע הינו B.Ed. המשלב תואר ראשון אקדמי עם תעודת הוראה. חטיבת החינוך מקנה את הבסיס הנדרש לקבלת תעודת הוראה, וגם בה יינתן דגש מיוחד לקידום חדשנות ויזמות בקרב בני נוער.

 


*לפי רצון הסטודנט ויכולת המוסד להשימו.  
** תחומי ההתמחות עומדים לבחירת הסטודנט אך אינם חובה לקבלת תואר. לימודי הוראה הינם חובה ולבחירת הסטודנט כמה מקצועות הוא מעוניין שיופיעו ברישיון ההוראה שלו.